Verovering VS loopt moeizaam voor Lidl

Verovering VS loopt moeizaam voor Lidl
Shutterstock

De eerste Amerikaanse winkels van Lidl presteren ‘angstwekkend zwak’, melden Duitse en Amerikaanse media. Het management grijpt in en versterkt vanuit Duitsland zijn greep op de overzeese operaties.  

Ongeduld groeit

Het was met grote ambities dat Lidl op 15 juni van dit jaar de eerste Amerikaanse winkels opende. Met de hashtag #RethinkGrocery positioneerde de discounter zich als een vernieuwer, en de aftrap betekende ook de start van een felle prijsoorlog in de VS. Meer dan drie maanden later heeft de retailer 37 verkooppunten over de grote plas, maar de resultaten vallen tegen en de top wordt ongeduldig.

 

Het doorgaans zeer goed geïnformeerde Lebensmittel Zeitung meldt dat Michael Aranda, voormalig CEO van Lidl Spanje, de opdracht krijgt om de Amerikaanse activiteiten te superviseren vanuit het Duitse hoofdkwartier in Neckarsulm. De discounter is niet tevreden met de uitvoering van het expansieplan en versterkt daarom zijn greep. Sommige winkels presteren ‘angstwekkend zwak’, zo citeert het Amerikaanse Supermarket News.

 

Woordvoerders van Lidl bevestigen de benoeming van Aranda, maar ontkennen dat er problemen zijn met de Amerikaanse expansie. De eerste resultaten zijn volgens hen ‘boven verwachting’. Ook de komende weken opent de keten nog winkels, in North Carolina en Virginia.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top