Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries | RetailDetail

Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries

Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries

Bij Lotus Bakeries wordt CFO Isabelle Maes vervangen door Mike Cuvelier, wat een hele stoelendans teweeg brengt bij de koekjesfabrikant. Aanleiding tot de veranderingen is de relatie van Maes met CEO Jan Boone.

Nieuw hoofd Natural Foods

De aandeelhouders zagen het immers niet zitten dat de CEO en CFO als koppel ook nog samen zouden werken, om zo mogelijke problemen te vermijden. Omdat Maes wel al heel wat bewezen heeft in het wereldje, komt ze nu aan het hoofd te staan van de nieuwe afdeling Natural Foods in het Verenigd Koninkrijk. “Met de overname van twee Britse koekjesbedrijven moesten we ook in het Verenigd Koninkrijk een managementstructuur op poten zetten. Isabelle wordt hoofd van die nieuwe Natural Foods-afdeling, maar blijft opereren vanuit ons land”, zegt Boone.

 

Opvolger van Maes als CFO bij Lotus Bakeries wordt Mike Cuvelier. Hij voerde sinds juni 2013 al dezelfde functie uit bij de Unilin Groep, dat onderdeel is van vloerbekledingsbedrijf Mohawk Industries. Voordien was hij ook dertien jaar aan de slag bij Bekaert. “We kijken met enthousiasme uit naar de samenwerking binnen het versterkte executive committee om onze onderneming verder te laten groeien en de uitdagingen aan te gaan”, aldus Boone.

 

Tot slot zal Peter Bossaert, CEO bij Medialaan, op de algemene vergadering van 12 mei voorgesteld worden als nieuwe onafhankelijke bestuurder bij Lotus Bakeries. Hij komt in de plaats van Herman Van de Velde, die na 12 jaar afscheid neemt. Bossaert wordt binnen gehaald vanwege zijn ervaring binnen media, marketing en verkoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.