Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries | RetailDetail

Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries

Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries

Bij Lotus Bakeries wordt CFO Isabelle Maes vervangen door Mike Cuvelier, wat een hele stoelendans teweeg brengt bij de koekjesfabrikant. Aanleiding tot de veranderingen is de relatie van Maes met CEO Jan Boone.

Nieuw hoofd Natural Foods

De aandeelhouders zagen het immers niet zitten dat de CEO en CFO als koppel ook nog samen zouden werken, om zo mogelijke problemen te vermijden. Omdat Maes wel al heel wat bewezen heeft in het wereldje, komt ze nu aan het hoofd te staan van de nieuwe afdeling Natural Foods in het Verenigd Koninkrijk. “Met de overname van twee Britse koekjesbedrijven moesten we ook in het Verenigd Koninkrijk een managementstructuur op poten zetten. Isabelle wordt hoofd van die nieuwe Natural Foods-afdeling, maar blijft opereren vanuit ons land”, zegt Boone.

 

Opvolger van Maes als CFO bij Lotus Bakeries wordt Mike Cuvelier. Hij voerde sinds juni 2013 al dezelfde functie uit bij de Unilin Groep, dat onderdeel is van vloerbekledingsbedrijf Mohawk Industries. Voordien was hij ook dertien jaar aan de slag bij Bekaert. “We kijken met enthousiasme uit naar de samenwerking binnen het versterkte executive committee om onze onderneming verder te laten groeien en de uitdagingen aan te gaan”, aldus Boone.

 

Tot slot zal Peter Bossaert, CEO bij Medialaan, op de algemene vergadering van 12 mei voorgesteld worden als nieuwe onafhankelijke bestuurder bij Lotus Bakeries. Hij komt in de plaats van Herman Van de Velde, die na 12 jaar afscheid neemt. Bossaert wordt binnen gehaald vanwege zijn ervaring binnen media, marketing en verkoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.