Verse voeding aan huis dankzij slimme koelbox | RetailDetail

Verse voeding aan huis dankzij slimme koelbox

Verse voeding aan huis dankzij slimme koelbox

De Belgische start-up Efoodconsult heeft een intelligente isothermische doos ontwikkeld die het mogelijk maakt om verse en diepvriesvoeding (maar ook geneesmiddelen) veilig aan huis te leveren met een gewone pakjesdienst.

Respect voor de koudeketen

Online foodbestedingen zitten overduidelijk in de lift, maar voor een doorbraak van thuis leveren is het wachten op veilige oplossingen die de koudeketen feilloos respecteren. Efoodconsult biedt een antwoord met de lancering van de ‘Efoodbox’, een isothermische box met een intelligente temperatuurmonitoring die het mogelijk maakt om temperatuurgevoelige goederen - tot 15 kg - doorheen de hele keten te volgen. 

 

Het Efoodbox-concept werd vorig jaar door het Instituut voor Wetenschap en Technologie genomineerd als een innovatief project en bijgevolg ook gesubsidieerd door de Vlaamse Regering. Nu neemt Peter Somers, CEO-eigenaar van SprintPack en voormalig lid van het directiecomité van bpost, een participatie in Efoodconsult.

 

Oplossing voor online voeding

“Ik ben ervan overtuigd dat de Efoodbox een sterke oplossing biedt voor de snelgroeiende markt van online voeding en gezondheidszorg”, zegt Somers. “Het respecteren van de koudeketen is essentieel voor handelaren om hun producten veilig en in de correcte omstandigheden thuis te leveren. Deze oplossing biedt aan distributiebedrijven de opportuniteit hun bestaande vloot te gebruiken voor de thuislevering van voeding en medicatie en hierdoor zware investeringen te vermijden in actieve koelinstallaties voor hun bestelwagens.”

 

Efoodconsult zal verder geleid worden door de oprichters Marnix Van Bockhaven en Jos Miermans. Peter Somers zal de verdere groei en ontwikkeling van Efoodconsult ondersteunen als voorzitter van de raad van bestuur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.