Vershuys.com kreeg nieuwe directie | RetailDetail

Vershuys.com kreeg nieuwe directie

Vershuys.com kreeg nieuwe directie

Online supermarkt Vershuys.com kreeg een nieuwe directie, die bestaat uit Geert Benders van Plus Benders in Venlo, Marcel Devilee van Daily Fresh Food en Tom van Hoof. Oprichter Marwin Dekkers trad op 1 juli af.

Bezorgservice verder optimaliseren

Plus Benders en versleverancier Daily Fresh Food willen als huidige aandeelhouders van Vershuys.com de bezorgdienst van de online supermarkt verder optimaliseren om in de groeiende online foodmarkt succesvol te kunnen zijn.

 

Vershuys.com startte in 2009 als een van de eerste voorlopers in online food met een bestel- en bezorgservice voor streekproducten uit Limburg en Brabant. Het bedrijf werd opgericht door internetondernemer Marwin Dekkers en groentenhandelaar Huub Heijer en kreeg ondersteuning van onder meer de provincie Limburg. Het bedrijf leverde vanuit Venlo versproducten aan klanten in Limburg en Zuid-Nederland.

 

De formule, die in het eerste jaar een omzet van circa  600.000 euro behaalde, had als doelstelling verdere groei door Limburgse en Brabantse versproducten ook aan klanten in de rest van Nederland te gaan leveren. Omdat klanten echter minder bestelden dan verwacht en nieuwe investeerders afhaakten, ging de formule eind 2011 failliet. In het voorjaar van 2012 volgde een doorstart toen het assortiment in regionaal vers werd uitgebreid met het assortiment van Plus Benders in Venlo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.