Versmarkt CRU rijpt verder in Wijnegem | RetailDetail

Versmarkt CRU rijpt verder in Wijnegem

Versmarkt CRU rijpt verder in Wijnegem

De tweede vestiging van CRU, de eigenzinnige versmarkt van Colruyt Group, zet zo mogelijk nog meer in op beleving en passie. Het concept evolueert en wordt hier en daar bijgestuurd. 

Persoonlijke bediening

Dat CRU geleerd heeft uit anderhalf jaar ervaring in Overijse, zien we aan enkele opmerkelijke aanpassingen. De tablets, die bij de start in Overijse werden ingezet voor selfscaning en productinformatie, bleken te veel haperingen te vertonen en werden intussen vervangen door handscanners. Het vertrouwen van CRU in z’n klanten blijft groot: zowel scannen als betalen doe je helemaal zelf.

 

Ook de openingsuren werden aangepast. Aanvankelijk was CRU op maandag en dinsdag gesloten, later heeft het team beslist om elke dag te openen: van maandag tot donderdag pas vanaf 11u30, op vrijdag, zaterdag, zondag en feestdagen vanaf 9u, telkens tot 18u30. Omdat de klanten het zo aangaven. ’s Ochtends kwamen ze nauwelijks opdagen tijdens de werkweek, op zondag bleven ze graag wat later hangen.

 

CRU zet nog meer in op persoonlijke service, aan grote toonbanken. Gepassioneerde medewerkers – vaak horecaprofielen – vertellen het verhaal achter de producten aan de bezoekers. Nieuw is een traiteurafdeling met seizoensbereidingen uit de eigen keuken, in bediening.

 

De bakkerij blijft een speerpunt bij CRU – Colruyt begon ooit als bakker, weet u nog wel. Om verschillende vestigingen te bedienen heeft CRU nu een eigen bakkersatelier geopend in Sint-Pieters-Leeuw, waar het deeg wordt bereid. De winkels bakken nog wel ter plaatse af. Nieuw in het assortiment: de ultieme CRU-croissant.

 
Bestemmingslocatie

De locatie is bijzonder: een oude mouterij langs het Albertkanaal, waar kunst- en antiekhandelaar Axel Vervoordt een exclusief woon- en winkelproject ontwikkelt. Een echte bestemmingslocatie, want passage is hier helemaal niet.

 

Dat is geen bezwaar volgens de nieuwe business unit manager Jo Spiegeleer: “Deze locatie heeft het karakter waarnaar we op zoek zijn. Mensen maken een uitstap van een bezoek aan CRU. Voor een goed restaurant maak je toch ook een omweg? In Overijse hebben we klanten uit Antwerpen. Die zullen voortaan wat minder ver moeten rijden. Uiteindelijk kom je hier geen boodschappen doen. CRU is een markt waar je komt proeven, ontdekken, beleven. Kopen is dan een gevolg.”

 

Het gebouw is in elk geval een dankbare ruimte waarin elke afdeling mooi tot haar recht komt, zoals de foto’s hieronder illustreren.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.