Versmarkt CRU rijpt verder in Wijnegem | RetailDetail

Versmarkt CRU rijpt verder in Wijnegem

Versmarkt CRU rijpt verder in Wijnegem

De tweede vestiging van CRU, de eigenzinnige versmarkt van Colruyt Group, zet zo mogelijk nog meer in op beleving en passie. Het concept evolueert en wordt hier en daar bijgestuurd. 

Persoonlijke bediening

Dat CRU geleerd heeft uit anderhalf jaar ervaring in Overijse, zien we aan enkele opmerkelijke aanpassingen. De tablets, die bij de start in Overijse werden ingezet voor selfscaning en productinformatie, bleken te veel haperingen te vertonen en werden intussen vervangen door handscanners. Het vertrouwen van CRU in z’n klanten blijft groot: zowel scannen als betalen doe je helemaal zelf.

 

Ook de openingsuren werden aangepast. Aanvankelijk was CRU op maandag en dinsdag gesloten, later heeft het team beslist om elke dag te openen: van maandag tot donderdag pas vanaf 11u30, op vrijdag, zaterdag, zondag en feestdagen vanaf 9u, telkens tot 18u30. Omdat de klanten het zo aangaven. ’s Ochtends kwamen ze nauwelijks opdagen tijdens de werkweek, op zondag bleven ze graag wat later hangen.

 

CRU zet nog meer in op persoonlijke service, aan grote toonbanken. Gepassioneerde medewerkers – vaak horecaprofielen – vertellen het verhaal achter de producten aan de bezoekers. Nieuw is een traiteurafdeling met seizoensbereidingen uit de eigen keuken, in bediening.

 

De bakkerij blijft een speerpunt bij CRU – Colruyt begon ooit als bakker, weet u nog wel. Om verschillende vestigingen te bedienen heeft CRU nu een eigen bakkersatelier geopend in Sint-Pieters-Leeuw, waar het deeg wordt bereid. De winkels bakken nog wel ter plaatse af. Nieuw in het assortiment: de ultieme CRU-croissant.

 
Bestemmingslocatie

De locatie is bijzonder: een oude mouterij langs het Albertkanaal, waar kunst- en antiekhandelaar Axel Vervoordt een exclusief woon- en winkelproject ontwikkelt. Een echte bestemmingslocatie, want passage is hier helemaal niet.

 

Dat is geen bezwaar volgens de nieuwe business unit manager Jo Spiegeleer: “Deze locatie heeft het karakter waarnaar we op zoek zijn. Mensen maken een uitstap van een bezoek aan CRU. Voor een goed restaurant maak je toch ook een omweg? In Overijse hebben we klanten uit Antwerpen. Die zullen voortaan wat minder ver moeten rijden. Uiteindelijk kom je hier geen boodschappen doen. CRU is een markt waar je komt proeven, ontdekken, beleven. Kopen is dan een gevolg.”

 

Het gebouw is in elk geval een dankbare ruimte waarin elke afdeling mooi tot haar recht komt, zoals de foto’s hieronder illustreren.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.