Versmarkt Van Heinde wordt Emte 3.0 | RetailDetail

Versmarkt Van Heinde wordt Emte 3.0

Versmarkt Van Heinde wordt Emte 3.0

Van Heinde wordt eind april een supermarkt volgens het concept Emté 3.0, nu Sligro Food Group de versmarkt in Den Bosch heeft gekocht. De verswinkel met horeca is er sinds de opening precies drie maanden geleden niet in geslaagd om uit te groeien tot een succes.

 

Combi retail-horeca onderschat

“Ondanks ieders enorme inzet is het niet gelukt om Van Heinde succesvol neer te zetten”, constateert aandeelhouder Rogier Arntz. “Dit heeft vooral te maken met de complexiteit van een retailbedrijf in combinatie met horeca. Dat hebben we onderschat.” Ook de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) is één van de investeerders van de foodhal.

 

Emté 3.0 Den Bosch wordt de vijfde locatie van de supermarktformule van Sligro Food Group. Emté 3.0 heeft reeds winkels in Dieren, Uden en Berlicum. Op 2 maart opent Emté 3.0 in Nieuwegein.

 

Drie maanden

Van Heinde werd precies drie maanden geleden geopend in het voormalig Stedelijk Museum in het Paleiskwartier in Den Bosch. De versmarkt van ruim 2.000 vierkante meters telt 90 medewerkers en is gevestigd dicht bij scholen en bedrijven en bij het station.

 

Ondernemer Casper Schoenmakers had met de combinatie van versafdelingen, supermarktassortiment en horeca de ambitie om van Van Heinde het Eataly van de Lage Landen te maken.

 

Eind deze maand is er naar verwachting overeenstemming over de aankoop door Sligro Food Group. De foodgroothandel in Veghel levert reeds een deel van het  assortiment aan Van Heinde. De versmarkt blijft eind april in de huidige opzet geopend.

 

Nadruk op vers en lokaal blijft

Vers heeft veel nadruk bij Van Heinde. Bezoekers van de versmarkt kunnen hier verse kant-en-klare maaltijden kopen, in de centrale open keuken bereid met ingrediënten uit de vershal, en er hun dagelijkse versboodschappen doen. Op iedere versafdeling staat een versspecialist en er is een breed assortiment regionale en lokale versproducten te koop. Tevens zijn er aanvullende producten voor eetmomenten te verkrijgbaar.

 

De nadruk op vers en lokaal komt ook na de ombouw tot Emté 3.0 naar voren. Deze zal eind april zijn afgerond. Gezien de locatie en de doelgroepen behoudt de formule de horecagelegenheid waar klanten producten ter plekke kunnen consumeren. Ze kunnen straks ook producten voor onderweg meenemen. Ook de Emte 3.0-supermarkt heeft een keuken centraal in de winkel waar verse maaltijden, pizza’s, versproducten, salades en desserts worden gemaakt. Sligro zal eveneens lokale producten aan Emté 3.0 toevoegen.

 

De Emté 3.0-formule wil zo speciaalzaak-kwaliteit combineren met supermarktprijzen. De formule brengt een assortiment met wekelijkse en dagelijkse boodschappen en een weekfolder met aanbiedingen. De nadruk ligt op assortiment, lage prijzen, service, goed en lekker eten, beleving en inspiratie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.