Vestigingen Bas en Digros worden Dirk | RetailDetail

Vestigingen Bas en Digros worden Dirk

Vestigingen Bas en Digros worden Dirk

De formules Bas van der Heijden en Digros staan op het punt te verdwijnen: binnenkort zullen de namen van de twee ketens verdwijnen van de gevel en vervangen worden door Dirk van den Broek. Dat bevestigt Detailresult, het moederbedrijf van de drie ketens.

Weinig andere veranderingen

Momenteel is Detailresult intern druk bezig met de voorbereidingen op de naamsverandering, zegt woordvoerder Fiona Wijnbergen aan Distrifood. "Deze verandering moet zorgen voor meer slagkracht, daadkracht en efficiëntie", heet het verder.

 

Voorlopig kan Wijnbergen nog geen einddatum op de operatie kleven of vertellen hoe de verandering zal gecommuniceerd worden aan de klanten van Bas en Digros. Wel wou ze kwijt dat voor het personeel en het assortiment weinig zou veranderen.

 

Detailresult Groep heeft in Nederland een kleine 300 winkels, waaronder vestigingen van supermarkten DekaMarkt, Dirk van den Broek, Bas van der Heijden en Digros. Daarnaast behoren onder andere ook Dirx-drogisterijen en Deka Tuin tot de groep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.