Vion Food heeft goed jaar achter de rug | RetailDetail

Vion Food heeft goed jaar achter de rug

Vion Food heeft goed jaar achter de rug

Vleesverwerker Vion Food heeft in 2014 een stuk beter gepresteerd dan in 2013. Het bedrijf spreekt daarbij zelf van een trendbreuk. Vion Food heeft tevens net een nieuwe CFO benoemd en verwacht deze zomer een nieuwe CEO.

Geen verkoop, wel nieuwe CFO

Vion Food maakte nog geen exacte cijfers bekend, maar liet wel al verstaan dat de resultaten beter waren dan in 2013. Daardoor gaan de plannen om het bedrijf geheel of gedeeltelijk te verkopen voorlopig: het management heeft nu besloten om zelf te saneren.

 

Enkele jaren geleden was Vion Food nog marktleider onder de Europese vleesverwerkers, maar de laatste tijd stapelden de verliezen zich op, waardoor het bedrijf zich voor een groot stuk moest terug trekken uit het buitenland.

 

Vanaf 1 april gaat Joost Sliepenbeek aan de slag als nieuwe CFO van het vleesbedrijf. Hij volgt in die functie Jacques Straathof op. Sliepenbeek komt over van Van Gansewinkel en werkte daarvoor onder andere bij Hema en C1000. Deze zomer moet er ook een opvolger komen voor ex-CEO Michiel Herkemij, die in januari na slechts een jaar de deur dicht trok bij Vion Food.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.