Visbar De Noordzee start met franchise | RetailDetail

Visbar De Noordzee start met franchise

Visbar De Noordzee start met franchise

De bekende vishandel ‘De Noordzee’ op het Katelijneplein in Brussel opent half april een derde vestiging, deze keer in de Marollen. Het wordt meteen de allereerste die door een franchisenemer zal worden gerund.

Spontane interesse voor “geweldig concept”

Twintig jaar geleden startten Wouter Vermeulen en Véronique Aelbrecht met vishandel 'De Noordzee' op het Katelijneplein in hartje Brussel. De viswinkel kreeg er al gauw een caracollenkraam bij, daarna een buitentoog en uiteindelijk een ‘Fishbar’ waar voorbijgangers gegrilde visjes, garnaalkroketjes en andere vishapjes rechtstaand kunnen eten. Sinds begin vorig jaar heeft ‘De Noordzee’ er ook een oesterbar.

 

Sinds 2013 runt De Noordzee een tweede visbar aan het Luxemburgplein, in de Europese wijk (foto). Het is dat laatste concept dat het ondernemende duo nu voor het eerst in franchise gaat uitrollen. “We kregen aanvragen van mensen die ons concept geweldig vonden. Het eerste franchisecontract is rond en we hopen dat het zich vermenigvuldigt”, vertelt Aelbrecht aan de website Brusselnieuws. “Wij gaan de franchisenemer begeleiden, zijn team opleiden, hem de spirit van de Noordzee tonen. Wij leveren ook alle vis.”

 

De nieuwe Fishbar zal half april de deuren openen in het glazen gebouwtje aan de voet van de Poelaertlift, die het Breughelplein verbindt met het Justitiepaleis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.