Vleeschwaar geeft Nederlandse vleeswaren podium | RetailDetail

Vleeschwaar geeft Nederlandse vleeswaren podium

Vleeschwaar geeft Nederlandse vleeswaren podium

Nederlandse vleeswaren krijgen een podium op Vleeschwaar. Dit nieuwe inspiratieplatform van de Vereniging voor de Nederlandse Vleeswarenindustrie (VNV) brengt recepten, achtergrondverhalen over het ambacht, filmpjes, weetjes en tips over vleeswaren.

 

Platform met ambassadeurs

Het platform werkt samen met verschillende 'smaeckmakers' (ambassadeurs), zoals topsporter Naomi van As, chef-koks Alain Caron en Agus Hermawan en foodbloggers 'Francesca kookt' en 'Oh my Foodness'. Deze fijnproevers en culinaire kenners delen hun expertise door middel van hun favoriete vleesrecepten. Onder de kopjes Op chique, Balansmomentje, Lekker & leuk en Pimp je kliekje, biedt Vleeschwaar.nl immers zowel culinaire hoogstandjes alsook magere recepten en gerechten voor kinderen.

 

“Met de komst van Vleeschwaar willen we laten zien dat je vleeswaren op veel meer manieren kunt gebruiken dan men denkt. Zo kan je op ieder moment van de dag een heerlijke, gezonde en vaak ook nog budgetvriendelijke maaltijd op tafel zetten”, vertelt Richard van der Kruijk, algemeen secretaris van de Vereniging voor de Nederlandse Vleeswarenindustrie (VNV).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.