Vleeschwaar geeft Nederlandse vleeswaren podium | RetailDetail

Vleeschwaar geeft Nederlandse vleeswaren podium

Vleeschwaar geeft Nederlandse vleeswaren podium

Nederlandse vleeswaren krijgen een podium op Vleeschwaar. Dit nieuwe inspiratieplatform van de Vereniging voor de Nederlandse Vleeswarenindustrie (VNV) brengt recepten, achtergrondverhalen over het ambacht, filmpjes, weetjes en tips over vleeswaren.

 

Platform met ambassadeurs

Het platform werkt samen met verschillende 'smaeckmakers' (ambassadeurs), zoals topsporter Naomi van As, chef-koks Alain Caron en Agus Hermawan en foodbloggers 'Francesca kookt' en 'Oh my Foodness'. Deze fijnproevers en culinaire kenners delen hun expertise door middel van hun favoriete vleesrecepten. Onder de kopjes Op chique, Balansmomentje, Lekker & leuk en Pimp je kliekje, biedt Vleeschwaar.nl immers zowel culinaire hoogstandjes alsook magere recepten en gerechten voor kinderen.

 

“Met de komst van Vleeschwaar willen we laten zien dat je vleeswaren op veel meer manieren kunt gebruiken dan men denkt. Zo kan je op ieder moment van de dag een heerlijke, gezonde en vaak ook nog budgetvriendelijke maaltijd op tafel zetten”, vertelt Richard van der Kruijk, algemeen secretaris van de Vereniging voor de Nederlandse Vleeswarenindustrie (VNV).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.