Voedingsbedrijf Poco Loco gaat sterk investeren in Roeselare | RetailDetail

Voedingsbedrijf Poco Loco gaat sterk investeren in Roeselare

Voedingsbedrijf Poco Loco gaat sterk investeren in Roeselare

Voedingsbedrijf Poco Loco, dat onder andere tortillachips produceert, gaat 50 miljoen euro investeren in zijn vestiging in Roeselare. Daarmee komt er plaats voor honderd nieuwe medewerkers.

Minder vrachtwagens

Poco Loco kende de voorbije jaren een sterke groei en gaat daarom een nieuw magazijn neerpoten. Het volautomatisch hoogbouwmagazijn moet op een terrein van zeven hectare tegenover de bestaande vestiging komen, zelf 8.000 m² groot zijn en liefst 43 meter hoog worden.

 

Naast het nieuwe magazijn komen er ook twee nieuwe productielijnen. Alles samen gaat Poco Loco de komende twee jaar zo vijftig miljoen euro investeren in de site in Roeselare. Vorig jaar haalde het ook al een deel van de productie van zusterbedrijf Santa-Maria van Zweden naar België.

 

Het nieuwe magazijn zal er ook voor zorgen dat er een pak minder vrachtwagens op de weg rijden. “Nu rijdt er elke tien à vijftien minuten een vrachtwagen binnen om de goederen naar een van onze gehuurde magazijnen te brengen. Dankzij het nieuwe magazijn recht tegenover onze productie zullen heel wat schadelijke gassen en kostelijke kilometers vermeden worden”, stelt personeelsdirecteur Geert Van Cauwenberghe aan De Tijd.

 

Het West-Vlaamse Poco Loco werd in 1995 opgericht en produceert allerhande Tex-Mexproducten, zoals sauzen, kruiden en tortilla’s. De producten zijn te vinden bij de grote Europese supermarktketens, maar ook bij ketens als Subway en McDonald’s.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.