Voedingscentrum tegen ongezonde verleidingen bij kassa | RetailDetail

Voedingscentrum tegen ongezonde verleidingen bij kassa

Voedingscentrum tegen ongezonde verleidingen bij kassa

Het Voedingscentrum is een campagne gestart tegen ongezonde verleidingen die consumenten voor de voeten geworpen worden tijdens het winkelen, zoals 'opdringkassa's'. Het wil zo ongezonde eetgewoontes aanpakken.

Spontane aankoop

Opdringkassa's zijn voornamelijk te vinden bij tankstations, waarbij de kassamedewerker de klanten wijst op koopjes aan de kassa. Het gaat daarbij vaak om ongezonde producten. Uit onderzoek is gebleken dat ongezond eten dat onderweg of tijdens het winkelen meestal een spontane aankoop is, waar heel wat consumenten meteen spijt van hebben.

 

Ook zou 59 procent van de Nederlanders zich ergeren aan dergelijke opdringkassa's en wil hetzelfde percentage graag dat er onderweg een gezonder aanbod aan eten en drinken zou zijn.

 

Het Voedingscentrum roept iedereen op om foto's van ongewenste verleidingen op sociale media te plaatsen, om zo een beeld van de omvang te krijgen. Niet iedereen is het eens met de actie van het Voedingscentrum: de krant De Telegraaf hekelde alvast "de betuttelingszucht van het Voedingscentrum".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.