Voedingscentrum tegen ongezonde verleidingen bij kassa | RetailDetail

Voedingscentrum tegen ongezonde verleidingen bij kassa

Voedingscentrum tegen ongezonde verleidingen bij kassa

Het Voedingscentrum is een campagne gestart tegen ongezonde verleidingen die consumenten voor de voeten geworpen worden tijdens het winkelen, zoals 'opdringkassa's'. Het wil zo ongezonde eetgewoontes aanpakken.

Spontane aankoop

Opdringkassa's zijn voornamelijk te vinden bij tankstations, waarbij de kassamedewerker de klanten wijst op koopjes aan de kassa. Het gaat daarbij vaak om ongezonde producten. Uit onderzoek is gebleken dat ongezond eten dat onderweg of tijdens het winkelen meestal een spontane aankoop is, waar heel wat consumenten meteen spijt van hebben.

 

Ook zou 59 procent van de Nederlanders zich ergeren aan dergelijke opdringkassa's en wil hetzelfde percentage graag dat er onderweg een gezonder aanbod aan eten en drinken zou zijn.

 

Het Voedingscentrum roept iedereen op om foto's van ongewenste verleidingen op sociale media te plaatsen, om zo een beeld van de omvang te krijgen. Niet iedereen is het eens met de actie van het Voedingscentrum: de krant De Telegraaf hekelde alvast "de betuttelingszucht van het Voedingscentrum".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.