Voedingsproducenten spreken nogmaals steun voor klimaatakkoord Parijs uit | RetailDetail

Voedingsproducenten spreken nogmaals steun voor klimaatakkoord Parijs uit

Voedingsproducenten spreken nogmaals steun voor klimaatakkoord Parijs uit

Tijdens de klimaattop in Marrakesh heeft een coalitie van grote voedingsproducenten zich opnieuw achter het klimaatakkoord geschaard dat in Parijs werd bereikt. Ze beloven dat ze daarbij ook hun steentje zullen bijdragen.

“De klok tikt”

De coalitie bestaat uit Ben & Jerry’s, Clif Bar, Danone, Fetzer Vineyards, General Mills, Kellogg Company, Mars Incorporated, New Belgium Brewing Company, Stonyfield, en Unilever. In een gezamenlijke boodschap stellen ze dat ze met de steun van regeringen en de consument ook hun bijdrage willen leveren aan het bestrijden van de klimaatverandering. “De klok tikt en het is tijd voor echte en blijvende veranderingen in de manier waarop we zaken doen. Als sommige van de grootste voedingsbedrijven ter wereld beschikken wij over de schaal om echt een verschil te maken”, staat te lezen in de brief van de bedrijven.

 

In hun laatste boodschap verwijzen de bedrijven expliciet naar de impact van de landbouw, waarbij ze stellen dat verbeteringen in andere sectoren tenietgedaan worden, als er ook niet stevig wordt gesnoeid in de uitstoot van de landbouwsector.

 

Tijdens de nieuwe klimaattop is alvast beslist dat de Parijse klimaatakkoorden versneld zullen worden doorgevoerd. Ten laatste tegen december 2018 moet dat al gebeurd zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.