Voedingsproducenten spreken nogmaals steun voor klimaatakkoord Parijs uit | RetailDetail

Voedingsproducenten spreken nogmaals steun voor klimaatakkoord Parijs uit

Voedingsproducenten spreken nogmaals steun voor klimaatakkoord Parijs uit

Tijdens de klimaattop in Marrakesh heeft een coalitie van grote voedingsproducenten zich opnieuw achter het klimaatakkoord geschaard dat in Parijs werd bereikt. Ze beloven dat ze daarbij ook hun steentje zullen bijdragen.

“De klok tikt”

De coalitie bestaat uit Ben & Jerry’s, Clif Bar, Danone, Fetzer Vineyards, General Mills, Kellogg Company, Mars Incorporated, New Belgium Brewing Company, Stonyfield, en Unilever. In een gezamenlijke boodschap stellen ze dat ze met de steun van regeringen en de consument ook hun bijdrage willen leveren aan het bestrijden van de klimaatverandering. “De klok tikt en het is tijd voor echte en blijvende veranderingen in de manier waarop we zaken doen. Als sommige van de grootste voedingsbedrijven ter wereld beschikken wij over de schaal om echt een verschil te maken”, staat te lezen in de brief van de bedrijven.

 

In hun laatste boodschap verwijzen de bedrijven expliciet naar de impact van de landbouw, waarbij ze stellen dat verbeteringen in andere sectoren tenietgedaan worden, als er ook niet stevig wordt gesnoeid in de uitstoot van de landbouwsector.

 

Tijdens de nieuwe klimaattop is alvast beslist dat de Parijse klimaatakkoorden versneld zullen worden doorgevoerd. Ten laatste tegen december 2018 moet dat al gebeurd zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.