Voormalige AH in Enschede wordt mogelijk outlet-halalslagerij | RetailDetail

Voormalige AH in Enschede wordt mogelijk outlet-halalslagerij

Voormalige AH in Enschede wordt mogelijk outlet-halalslagerij

In een voormalige Albert Heijn aan de Thomas de Keyserstraat in Enschede komt waarschijnlijk een outlet van een halalslagerij. In het pand van 1.000 vierkante meter kunnen klanten grote hoeveelheden halalvlees tegen lage prijzen kopen.

 

Nieuw outlet-versconcept

De winkel zou volgens de initiatiefnemers – twee particuliere investeerders die opereren onder de naam Slagerij De Groothandel in oprichting - een nieuw outlet-versconcept voor Nederland zijn. Het winkelpand in de wijk Stadsveld staat al jaren leeg.

 

De helft van de duizend vierkante meter vloeroppervlakte van de voormalige supermarkt zal worden ingericht als winkelruimte, zo meldt Tubantia. De toonbank moet 25 meter lang worden en er zullen tachtig diepvrieskisten voor verkoop van de vleesproducten worden geplaatst.

 

De andere helft van het pand zou worden bestemd als werkruimte, onder andere voor het portioneren en verpakken van de halalvleesproducten. Deze zullen naar wens vers of bevroren te koop zijn in de nieuwe outlet.

 

 

Foto: ENCIK KOPI O / Shutterstock.com

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.