Vraag naar websupermarkten neemt toe

Vraag naar websupermarkten neemt toe

Steeds meer klanten hebben interesse in de mogelijkheid die supermarkten bieden om boodschappen online te bestellen. Intussen zegt al zeventien procent van de consumenten in de toekomst waarschijnlijk te willen winkelen bij een online supermarkt.

Belangrijk criterium in supermarktkeuze

Twaalf procent van de consumenten zegt zelfs mogelijk van supermarkt te willen wisselen als hun huidige supermarkt deze dienst niet aanbiedt. "De online bestelservice wordt daarmee in de toekomst een belangrijk keuzecriterium voor de consument", zegt onderzoeker Paul Op Heij van Deloitte in een toelichting.

 

Intussen zegt vijf procent van de consumenten gebruik te maken van de mogelijkheid online boodschappen te bestellen. Zij bestellen gemiddeld bijna elf keer per jaar voor een bedrag van 97,42 euro per keer. Vier op de tien consumenten zeggen dat hun supermarkt de mogelijkheid tot online bestellen aanbiedt. Dit geldt vooral voor marktleider Albert Heijn, maar ook verschillende andere ketens hebben een websupermarkt of zijn van plan met online verkoop te beginnen.

Tags: