Vraag naar websupermarkten neemt toe

Vraag naar websupermarkten neemt toe

Steeds meer klanten hebben interesse in de mogelijkheid die supermarkten bieden om boodschappen online te bestellen. Intussen zegt al zeventien procent van de consumenten in de toekomst waarschijnlijk te willen winkelen bij een online supermarkt.

Belangrijk criterium in supermarktkeuze

Twaalf procent van de consumenten zegt zelfs mogelijk van supermarkt te willen wisselen als hun huidige supermarkt deze dienst niet aanbiedt. "De online bestelservice wordt daarmee in de toekomst een belangrijk keuzecriterium voor de consument", zegt onderzoeker Paul Op Heij van Deloitte in een toelichting.

 

Intussen zegt vijf procent van de consumenten gebruik te maken van de mogelijkheid online boodschappen te bestellen. Zij bestellen gemiddeld bijna elf keer per jaar voor een bedrag van 97,42 euro per keer. Vier op de tien consumenten zeggen dat hun supermarkt de mogelijkheid tot online bestellen aanbiedt. Dit geldt vooral voor marktleider Albert Heijn, maar ook verschillende andere ketens hebben een websupermarkt of zijn van plan met online verkoop te beginnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top