Vraag naar websupermarkten neemt toe

Vraag naar websupermarkten neemt toe

Steeds meer klanten hebben interesse in de mogelijkheid die supermarkten bieden om boodschappen online te bestellen. Intussen zegt al zeventien procent van de consumenten in de toekomst waarschijnlijk te willen winkelen bij een online supermarkt.

Belangrijk criterium in supermarktkeuze

Twaalf procent van de consumenten zegt zelfs mogelijk van supermarkt te willen wisselen als hun huidige supermarkt deze dienst niet aanbiedt. "De online bestelservice wordt daarmee in de toekomst een belangrijk keuzecriterium voor de consument", zegt onderzoeker Paul Op Heij van Deloitte in een toelichting.

 

Intussen zegt vijf procent van de consumenten gebruik te maken van de mogelijkheid online boodschappen te bestellen. Zij bestellen gemiddeld bijna elf keer per jaar voor een bedrag van 97,42 euro per keer. Vier op de tien consumenten zeggen dat hun supermarkt de mogelijkheid tot online bestellen aanbiedt. Dit geldt vooral voor marktleider Albert Heijn, maar ook verschillende andere ketens hebben een websupermarkt of zijn van plan met online verkoop te beginnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top