Vraag naar websupermarkten neemt toe | RetailDetail

Vraag naar websupermarkten neemt toe

Vraag naar websupermarkten neemt toe

Steeds meer klanten hebben interesse in de mogelijkheid die supermarkten bieden om boodschappen online te bestellen. Intussen zegt al zeventien procent van de consumenten in de toekomst waarschijnlijk te willen winkelen bij een online supermarkt.

Belangrijk criterium in supermarktkeuze

Twaalf procent van de consumenten zegt zelfs mogelijk van supermarkt te willen wisselen als hun huidige supermarkt deze dienst niet aanbiedt. "De online bestelservice wordt daarmee in de toekomst een belangrijk keuzecriterium voor de consument", zegt onderzoeker Paul Op Heij van Deloitte in een toelichting.

 

Intussen zegt vijf procent van de consumenten gebruik te maken van de mogelijkheid online boodschappen te bestellen. Zij bestellen gemiddeld bijna elf keer per jaar voor een bedrag van 97,42 euro per keer. Vier op de tien consumenten zeggen dat hun supermarkt de mogelijkheid tot online bestellen aanbiedt. Dit geldt vooral voor marktleider Albert Heijn, maar ook verschillende andere ketens hebben een websupermarkt of zijn van plan met online verkoop te beginnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.