Vraag naar websupermarkten neemt toe | RetailDetail

Vraag naar websupermarkten neemt toe

Vraag naar websupermarkten neemt toe

Steeds meer klanten hebben interesse in de mogelijkheid die supermarkten bieden om boodschappen online te bestellen. Intussen zegt al zeventien procent van de consumenten in de toekomst waarschijnlijk te willen winkelen bij een online supermarkt.

Belangrijk criterium in supermarktkeuze

Twaalf procent van de consumenten zegt zelfs mogelijk van supermarkt te willen wisselen als hun huidige supermarkt deze dienst niet aanbiedt. "De online bestelservice wordt daarmee in de toekomst een belangrijk keuzecriterium voor de consument", zegt onderzoeker Paul Op Heij van Deloitte in een toelichting.

 

Intussen zegt vijf procent van de consumenten gebruik te maken van de mogelijkheid online boodschappen te bestellen. Zij bestellen gemiddeld bijna elf keer per jaar voor een bedrag van 97,42 euro per keer. Vier op de tien consumenten zeggen dat hun supermarkt de mogelijkheid tot online bestellen aanbiedt. Dit geldt vooral voor marktleider Albert Heijn, maar ook verschillende andere ketens hebben een websupermarkt of zijn van plan met online verkoop te beginnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.