Vrezen C1000-winkeliers voor de toekomst?

Vrezen C1000-winkeliers voor de toekomst?
Om een idee te krijgen van de gevoelens van de C1000-franchisenemers ten opzichte van hun nieuwe dak, deed vakblad Foodmagazine een rondvraag onder een beperkte groep van 22 C1000-ondernemers. Slechts één op de drie onder hen verwacht dat Jumbo eind april aankondigt met twee formules door te gaan.

In de levensmiddelenbranche wordt al geruime tijd gespeculeerd over een mogelijke overname van de C1000-formule en een pakket winkels door Sligro Food Group. Vijftien ondervraagden (68%) denken dat Jumbo C1000 gaat integreren in de Jumbo-formule of de formule gaat verkopen als de belangrijkste winkels zijn omgebouwd.

 

Het merendeel van de gevraagde ondernemers verwacht wel dat de naam C1000 over vijf jaar nog bestaat. Minder vrolijk is de helft van de ondernemers dan weer over de commerciële kracht onder de Jumbo-paraplu: slechts twee onder hen denken dat de alliantie met Jumbo voordelen gaat brengen, terwijl vier verwachten dat er niet veel gaat veranderen.

 

Vraag is natuurlijk evenwel in hoeverre een dergelijke beperkte groep werkelijk representatief is voor de heersende houding onder àlle C1000-winkeliers. Kartelwaakhond NMa gaf onlangs onder voorwaarden toestemming voor de overname. Zodra die is afgerond kan Jumbo aan de slag met de aangekochte formule.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top