Vrezen C1000-winkeliers voor de toekomst? | RetailDetail

Vrezen C1000-winkeliers voor de toekomst?

Vrezen C1000-winkeliers voor de toekomst?
Om een idee te krijgen van de gevoelens van de C1000-franchisenemers ten opzichte van hun nieuwe dak, deed vakblad Foodmagazine een rondvraag onder een beperkte groep van 22 C1000-ondernemers. Slechts één op de drie onder hen verwacht dat Jumbo eind april aankondigt met twee formules door te gaan.

In de levensmiddelenbranche wordt al geruime tijd gespeculeerd over een mogelijke overname van de C1000-formule en een pakket winkels door Sligro Food Group. Vijftien ondervraagden (68%) denken dat Jumbo C1000 gaat integreren in de Jumbo-formule of de formule gaat verkopen als de belangrijkste winkels zijn omgebouwd.

 

Het merendeel van de gevraagde ondernemers verwacht wel dat de naam C1000 over vijf jaar nog bestaat. Minder vrolijk is de helft van de ondernemers dan weer over de commerciële kracht onder de Jumbo-paraplu: slechts twee onder hen denken dat de alliantie met Jumbo voordelen gaat brengen, terwijl vier verwachten dat er niet veel gaat veranderen.

 

Vraag is natuurlijk evenwel in hoeverre een dergelijke beperkte groep werkelijk representatief is voor de heersende houding onder àlle C1000-winkeliers. Kartelwaakhond NMa gaf onlangs onder voorwaarden toestemming voor de overname. Zodra die is afgerond kan Jumbo aan de slag met de aangekochte formule.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.