Vrezen C1000-winkeliers voor de toekomst?

Vrezen C1000-winkeliers voor de toekomst?
Om een idee te krijgen van de gevoelens van de C1000-franchisenemers ten opzichte van hun nieuwe dak, deed vakblad Foodmagazine een rondvraag onder een beperkte groep van 22 C1000-ondernemers. Slechts één op de drie onder hen verwacht dat Jumbo eind april aankondigt met twee formules door te gaan.

In de levensmiddelenbranche wordt al geruime tijd gespeculeerd over een mogelijke overname van de C1000-formule en een pakket winkels door Sligro Food Group. Vijftien ondervraagden (68%) denken dat Jumbo C1000 gaat integreren in de Jumbo-formule of de formule gaat verkopen als de belangrijkste winkels zijn omgebouwd.

 

Het merendeel van de gevraagde ondernemers verwacht wel dat de naam C1000 over vijf jaar nog bestaat. Minder vrolijk is de helft van de ondernemers dan weer over de commerciële kracht onder de Jumbo-paraplu: slechts twee onder hen denken dat de alliantie met Jumbo voordelen gaat brengen, terwijl vier verwachten dat er niet veel gaat veranderen.

 

Vraag is natuurlijk evenwel in hoeverre een dergelijke beperkte groep werkelijk representatief is voor de heersende houding onder àlle C1000-winkeliers. Kartelwaakhond NMa gaf onlangs onder voorwaarden toestemming voor de overname. Zodra die is afgerond kan Jumbo aan de slag met de aangekochte formule.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top