WAAR opent Tilburgse winkel met tapunits | RetailDetail

WAAR opent Tilburgse winkel met tapunits

WAAR opent Tilburgse winkel met tapunits

Cadeauwinkelketen WAAR opent zaterdag in Tilburg een winkel met tapunits, waar klanten zelf noten, granen en thee kunnen tappen. De winkel in Tilburg is de achttiende winkel van de franchiseketen en met 320 m² meteen de grootste.

Onverpakt boodschappen doen

De cadeauformule heeft aan het aanbod in de nieuwe winkel onverpakte biologische levensmiddelen en streekproducten toegevoegd. Klanten tappen of scheppen zelf wat ze nodig hebben in een meegebrachte verpakking of in een milieuvriendelijke verpakking van WAAR, om verspilling te voorkomen.

 

Op de bovenverdieping van de nieuwe winkel is een Smaak Lokaal voor koffie en biologische broodjes. Op de locatie zit verder biologische bakkerij Le Perron, die het brood in de winkel afbakt. Op het binnenterras kunnen klanten bovendien terecht voor koffie met gebak of een belegd broodje.

 

WAAR is een winkelformule voor cadeaus die duurzaam zijn geproduceerd. Het assortiment bestaat uit mode- en woonaccessoires, food en boeken. De formule werkt regelmatig samen met jonge designers om nieuwe producten te ontwikkelen en wil mensen laten zien dat verantwoord consumeren leuk, mooi en lekker is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.