Wakker Dier zet campagne tegen Aldi verder

Wakker Dier zet campagne tegen Aldi verder

Dierenorganisatie Wakker Dier blijft campagne voeren tegen de Duitse discounter Aldi, omdat die keten weigert op te houden met de verkoop van plofkip. Eerder waren er al tv-campagnes in februari en maart.

Geen concrete datum

Wakker Dier gaat nu door met het uitzenden van die tv-spotjes op de publieke zenders in Nederland. Het hoopt Aldi zo aan te zetten om een inhaalrace te doen op het beleid van andere supermarkten, die wel al maatregelen hebben genomen om duurzamer kippenvlees te gaan verkopen.

 

Aldi heeft eerder al aangegeven over te zullen schakelen van de plofkip naar de scharrelkip, maar dan stapsgewijs. Het heeft echter geen termijn geplakt op dat proces. Wakker Dier wil dat Aldi concreet aangeeft wanneer de keten ophoudt met de verkoop van de plofkip.

 

Een groot deel van de Nederlandse supermarkten wil dit jaar de plofkip vervangen door de Kip van Morgen, maar ook daar heeft Wakker Dier klachten over. Volgens de organisatie zijn de leefomstandigheden van die kippen nauwelijks beter dan die van de plofkip. Enkel bij Jumbo, MCD en Boon's Markt wordt de plofkip volgens Wakker Dier vervangen door een goed alternatief.

Tags: