Wakker Dier zet campagne tegen Aldi verder | RetailDetail

Wakker Dier zet campagne tegen Aldi verder

Wakker Dier zet campagne tegen Aldi verder

Dierenorganisatie Wakker Dier blijft campagne voeren tegen de Duitse discounter Aldi, omdat die keten weigert op te houden met de verkoop van plofkip. Eerder waren er al tv-campagnes in februari en maart.

Geen concrete datum

Wakker Dier gaat nu door met het uitzenden van die tv-spotjes op de publieke zenders in Nederland. Het hoopt Aldi zo aan te zetten om een inhaalrace te doen op het beleid van andere supermarkten, die wel al maatregelen hebben genomen om duurzamer kippenvlees te gaan verkopen.

 

Aldi heeft eerder al aangegeven over te zullen schakelen van de plofkip naar de scharrelkip, maar dan stapsgewijs. Het heeft echter geen termijn geplakt op dat proces. Wakker Dier wil dat Aldi concreet aangeeft wanneer de keten ophoudt met de verkoop van de plofkip.

 

Een groot deel van de Nederlandse supermarkten wil dit jaar de plofkip vervangen door de Kip van Morgen, maar ook daar heeft Wakker Dier klachten over. Volgens de organisatie zijn de leefomstandigheden van die kippen nauwelijks beter dan die van de plofkip. Enkel bij Jumbo, MCD en Boon's Markt wordt de plofkip volgens Wakker Dier vervangen door een goed alternatief.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.