Wakker Dier zet campagne tegen Aldi verder | RetailDetail

Wakker Dier zet campagne tegen Aldi verder

Wakker Dier zet campagne tegen Aldi verder

Dierenorganisatie Wakker Dier blijft campagne voeren tegen de Duitse discounter Aldi, omdat die keten weigert op te houden met de verkoop van plofkip. Eerder waren er al tv-campagnes in februari en maart.

Geen concrete datum

Wakker Dier gaat nu door met het uitzenden van die tv-spotjes op de publieke zenders in Nederland. Het hoopt Aldi zo aan te zetten om een inhaalrace te doen op het beleid van andere supermarkten, die wel al maatregelen hebben genomen om duurzamer kippenvlees te gaan verkopen.

 

Aldi heeft eerder al aangegeven over te zullen schakelen van de plofkip naar de scharrelkip, maar dan stapsgewijs. Het heeft echter geen termijn geplakt op dat proces. Wakker Dier wil dat Aldi concreet aangeeft wanneer de keten ophoudt met de verkoop van de plofkip.

 

Een groot deel van de Nederlandse supermarkten wil dit jaar de plofkip vervangen door de Kip van Morgen, maar ook daar heeft Wakker Dier klachten over. Volgens de organisatie zijn de leefomstandigheden van die kippen nauwelijks beter dan die van de plofkip. Enkel bij Jumbo, MCD en Boon's Markt wordt de plofkip volgens Wakker Dier vervangen door een goed alternatief.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.