Walmart komt met automatische afhaalzuil | RetailDetail

Walmart experimenteert met automatische afhaalzuil

Walmart experimenteert met automatische afhaalzuil

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft in één van zijn winkels een toren geplaatst die automatisch online bestellingen verdeelt. Klanten moeten enkel hun ordernummer doorgeven om hun pakket te krijgen.

Beter dan afhaalkluisjes

De toren kan bovendien heel wat pakjes verwerken. Om het toestel in de winkel te krijgen, moest er zelfs een deel van het plafond verwijderd worden. Het grote voordeel ten opzichte van normale afhaalkluisjes, die ook al werden getest door Walmart, is dat het toestel de grootte van de compartimenten kan aanpassen. Zo kunnen zowel grote als kleine bestellingen door het toestel worden verwerkt.

 

“We weten dat snelheid en gemak belangrijk zijn voor onze klanten en we zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om die zaken tot bij hen te brengen”, zegt Kory Lundberg, woordvoerder van Walmart. “We zijn opgewonden om één van de eerste bedrijven te zijn om deze nieuwe technologie te testen en we kijken uit naar de feedback van onze klanten en medewerkers.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.