Walmart gaat leveren met Uber en Lyft | RetailDetail

Walmart gaat leveren met Uber en Lyft

Walmart gaat leveren met Uber en Lyft

Walmart gaat in Denver en Phoenix een testproject opstarten, waarbij het dagelijkse boodschappen aan huis gaat leveren met de hulp van Uber en Lyft, twee alternatieve taxibedrijven. De dienst zal later deze maand van start gaan.

 

Concurrentie met Amazon

In het nieuwe systeem kan de klant gewoon online bestellingen plaatsen bij Walmart. Dat zal vervolgens zelf een chauffeur opvragen via Uber of Lyft, die vervolgens de boodschappen aan huis zullen leveren. De dienst zal 7 tot 10 dollar (6 tot 9 euro) kosten.

 

“We zullen klein beginnen en ons laten leiden door onze klanten, maar door nieuwe zaken uit te testen binnen last-mile delivery kunnen we beter evalueren hoe we onze klanten het best van dienst kunnen zijn”, zei Michael Bender, COO bij Walmart Global eCommerce aan de Wall Street Journal.

 

Met de nieuwe dienst gaat Walmart verder de strijd aan met Amazon, dat de voorbije jaren knabbelt aan het marktaandeel van Walmart met Amazon Fresh. De voorbije twee jaar heeft Walmart maar liefst 2 miljard dollar (1,8 miljard euro) geïnvesteerd om zijn online verkopen op te krikken. In een eerste fase focuste het vooral op de uitbreiding van click & collect bij zijn winkels, maar de laatste tijd gaat het ook rechtstreeks de concurrentie aan met Amazon door steeds meer manieren aan te bieden om bestellingen snel aan huis te leveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.