Walmart kiest voor Google in strijd om digitale klant | RetailDetail

Walmart kiest voor Google in strijd om digitale klant

Walmart kiest voor Google in strijd om digitale klant
Foto Walmart

Walmart schakelt Google in in de strijd om de digitale koper. Vanaf eind september kunnen klanten van de Amerikaanse supermarktgigant via de Google Home-toepassing mondeling hun smartphone een bestelling plaatsen en die aan huis laten bezorgen.

Dam tegen Amazon

Walmart voegt zich zo bij de meer dan vijftig nationale en lokale ketens in de Verenigde Staten  die al van de artificiële intelligentie van de Google-toepassing gebruik maakten, onder wie Costco en Target. Ze willen zo een dam opwerpen tegen concurrent Amazon.

 

Het partnerschap met Google biedt heel wat mogelijkheden, schrijft Walmarts verantwoordelijke voor elektronische handel Marc Lore in een blogpost. Zo kunnen klanten een lijst met veel gekochte artikelen aanleggen en bij elke bestelling die items vlug terugvinden. 

 

Korting bij afhaling in winkel

Vanaf volgend jaar wordt de dienstverlening overigens nog uitgebreid: dan worden de 4.700 Amerikaanse winkels van Walmart immers aan het systeem gekoppeld. De consument zal daardoor de mogelijkheid krijgen om zijn mondeling bestelde boodschappen af te halen in de winkel, vaak met een korting. “Op die manier kunnen we onze belofte van lage prijzen blijven waarmaken”, aldus Lore.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.