Walmart werkt aan gerobotiseerde winkelkarretjes | RetailDetail

Walmart werkt aan gerobotiseerde winkelkarretjes

Walmart werkt aan gerobotiseerde winkelkarretjes

De Amerikaanse retailer Walmart werkt samen met een roboticabedrijf aan een gerobotiseerd winkelkarretje, dat klanten moet helpen om hun boodschappen te vinden en dat ze bovendien niet meer zelf moeten rondduwen.

Veel investeringen in technologie

Walmart werkt daarvoor samen met het Amerikaanse Five Elements Robotics en het zou momenteel al aan de slag zijn met een prototype. Wanneer een eerste test met de winkelkarretjes zijn weg zal vinden naar de winkels, is momenteel nog niet duidelijk.

 

De Amerikaanse retailer heeft eerder al aangegeven dat het fors wil investeren in technologie die het eenvoudiger moet maken voor klanten om hun boodschappen te doen in een fysieke winkel. Het ziet dat immers als één van de manieren om de concurrentie aan te gaan met online retailers als Amazon.

 

Eerder ontwikkelde Walmart bijvoorbeeld een applicatie voor smartphones, waarmee klanten producten kunnen scannen en betalen, zodat ze niet langer moeten aanschuiven aan de kassa. Daarnaast is het een drive-inservice aan het uitrollen bij zijn winkels en is het gestart met een proefproject, waarbij diensten als Uber en Lyft worden ingezet om boodschappen aan huis te leveren.

 

Er wordt ook al werk gemaakt van het gebruik van drones, die kunnen worden ingezet om online bestellingen te leveren, maar die ook gebruikt worden om de inventaris in distributiecentra beter op te volgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.