Weber opent eerste Original Store in Nederland | RetailDetail

Weber opent eerste Original Store in Nederland

Weber opent eerste Original Store in Nederland

Het merk van barbecuetoestellen Weber opent op 16 maart haar eerste Original Store in Nederland. De winkel komt aan de Kaliumweg in Amersfoort.

 

Verkoop en merkbeleving

De locatie van ruim 500 vierkante meter wordt de eerste locatie in Nederland van de barbecuespecialist. De vestiging heeft een aanbod met barbecueproducten en er is tevens een Weber Grill Academy waar consumenten barbecueworkshops kunnen volgen. De winkel is iedere dag geopend, behalve op zondag.

 

Weber wil zich met het concept Original Stores richten op een combinatie van verkoopoppervlak en merkbeleving, in de vorm van de Weber Grill Academy. “De Weber Original Store is overigens geen winkel van Weber zelf, maar een Grill Academy met bijbehorende winkel die door een onafhankelijke eigenaar wordt gerund. Hierbij ligt de focus op de Grill Academy en het aanbieden van de optimale consumentenbeleving voor barbecueliefhebbers”, aldus Weber onlangs in RetailDetail Magazine.

 

Meer Stores volgen

Weber heeft plannen om in Nederland en ook in België meer Original Stores te openen. Ook shop-in-shops in retailformules in de Benelux en Duitsland zoals bouwmarkten, tuinbouwmarkten, tuincentra, warenhuizen en speciaalzaken en de bijbehorende online kanalen behoren tot de retailstrategie, verklaarde Weber in RetailDetail Magazine.

 

De barbecue-onderneming is elders in Europa al aanwezig met Original Stores en Grill Academies. In Duitsland zijn momenteel drie Weber Original Stores in Berlijn en er zijn winkels in Kassel en Grundau. De Stores brengen een assortiment met Weber-barbecues, accessoires en kleding, maar ook barbecuevleesspecialiteiten zoals American Beef Premium Steak, Iberico barbecuebraadworst of BBQ garnalenburger.

 

Ook voeding via supermarkt en online

Weber telt in Nederland inmiddels 14 Grill Academy-locaties waar de consument workshops kan volgen om te leren barbecueën. Duitsland heeft momenteel 24 Grill Academies, België heeft er negen, in Luxemburg en op Mallorca is er één en er zijn locaties in Oostenrijk en Zwitserland. In totaal heeft Weber in Europa nu 39 Grill Academies.

 

Weber brengt tevens voeding onder eigen merk in de schappen van Duitse supermarkten. De klant heeft keuze uit vleesproducten zoals hamburgers, sauzen en uit kruiden en specerijen. Het assortiment is ook te koop in winkels van Weber-partners in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De Duitse consument kan Weber-foodproducten tevens online bestellen via mytime.de.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.