Weber opent eerste Original Store in Nederland | RetailDetail

Weber opent eerste Original Store in Nederland

Weber opent eerste Original Store in Nederland

Het merk van barbecuetoestellen Weber opent op 16 maart haar eerste Original Store in Nederland. De winkel komt aan de Kaliumweg in Amersfoort.

 

Verkoop en merkbeleving

De locatie van ruim 500 vierkante meter wordt de eerste locatie in Nederland van de barbecuespecialist. De vestiging heeft een aanbod met barbecueproducten en er is tevens een Weber Grill Academy waar consumenten barbecueworkshops kunnen volgen. De winkel is iedere dag geopend, behalve op zondag.

 

Weber wil zich met het concept Original Stores richten op een combinatie van verkoopoppervlak en merkbeleving, in de vorm van de Weber Grill Academy. “De Weber Original Store is overigens geen winkel van Weber zelf, maar een Grill Academy met bijbehorende winkel die door een onafhankelijke eigenaar wordt gerund. Hierbij ligt de focus op de Grill Academy en het aanbieden van de optimale consumentenbeleving voor barbecueliefhebbers”, aldus Weber onlangs in RetailDetail Magazine.

 

Meer Stores volgen

Weber heeft plannen om in Nederland en ook in België meer Original Stores te openen. Ook shop-in-shops in retailformules in de Benelux en Duitsland zoals bouwmarkten, tuinbouwmarkten, tuincentra, warenhuizen en speciaalzaken en de bijbehorende online kanalen behoren tot de retailstrategie, verklaarde Weber in RetailDetail Magazine.

 

De barbecue-onderneming is elders in Europa al aanwezig met Original Stores en Grill Academies. In Duitsland zijn momenteel drie Weber Original Stores in Berlijn en er zijn winkels in Kassel en Grundau. De Stores brengen een assortiment met Weber-barbecues, accessoires en kleding, maar ook barbecuevleesspecialiteiten zoals American Beef Premium Steak, Iberico barbecuebraadworst of BBQ garnalenburger.

 

Ook voeding via supermarkt en online

Weber telt in Nederland inmiddels 14 Grill Academy-locaties waar de consument workshops kan volgen om te leren barbecueën. Duitsland heeft momenteel 24 Grill Academies, België heeft er negen, in Luxemburg en op Mallorca is er één en er zijn locaties in Oostenrijk en Zwitserland. In totaal heeft Weber in Europa nu 39 Grill Academies.

 

Weber brengt tevens voeding onder eigen merk in de schappen van Duitse supermarkten. De klant heeft keuze uit vleesproducten zoals hamburgers, sauzen en uit kruiden en specerijen. Het assortiment is ook te koop in winkels van Weber-partners in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De Duitse consument kan Weber-foodproducten tevens online bestellen via mytime.de.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.