Wessanen focust op Natuurwinkel, GooodyFooods stopt | RetailDetail

Wessanen focust op Natuurwinkel, GooodyFooods stopt

Wessanen focust op Natuurwinkel, GooodyFooods stopt

Wessanen Benelux gaat zich focussen op één franchiseformule, die van Natuurwinkel. Zo wil de groep in de toekomst nog beter te kunnen inspelen op marktontwikkelingen. De mededeling van Wessanen betekent concreet dat het bedrijf wil stoppen met de formule GooodyFooods.

GooodyFooods stopt

Zelf verwoordt Wessanen dat als volgt: "In goed overleg wordt samen met de GooodyFooods-ondernemers gekeken naar de toekomst van deze franchiseformule."  GooodyFooods werd vier jaar geleden opgericht en moest zorgen voor een landelijke dekking in twee jaar tijd. De uitbreiding verliep echter minder voorspoedig dan gehoopt: er zijn amper vijf winkels in Almere, Apeldoorn, Zaandam, Hilversum en Zwolle.

 

Met een breed assortiment biologische droge kruidenierswaren en versproducten is de onderneming de grootste leverancier van biologische voeding in de Benelux. Met de eigen merken Zonnatura, De Rit en Ekoland en exclusieve distributiemerken levert Wessanen Benelux dagelijks aan zowel supermarkten als natuurvoedingswinkels.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.