Wessanen focust op Natuurwinkel, GooodyFooods stopt

Wessanen focust op Natuurwinkel, GooodyFooods stopt

Wessanen Benelux gaat zich focussen op één franchiseformule, die van Natuurwinkel. Zo wil de groep in de toekomst nog beter te kunnen inspelen op marktontwikkelingen. De mededeling van Wessanen betekent concreet dat het bedrijf wil stoppen met de formule GooodyFooods.

GooodyFooods stopt

Zelf verwoordt Wessanen dat als volgt: "In goed overleg wordt samen met de GooodyFooods-ondernemers gekeken naar de toekomst van deze franchiseformule."  GooodyFooods werd vier jaar geleden opgericht en moest zorgen voor een landelijke dekking in twee jaar tijd. De uitbreiding verliep echter minder voorspoedig dan gehoopt: er zijn amper vijf winkels in Almere, Apeldoorn, Zaandam, Hilversum en Zwolle.

 

Met een breed assortiment biologische droge kruidenierswaren en versproducten is de onderneming de grootste leverancier van biologische voeding in de Benelux. Met de eigen merken Zonnatura, De Rit en Ekoland en exclusieve distributiemerken levert Wessanen Benelux dagelijks aan zowel supermarkten als natuurvoedingswinkels.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top