Wessanen focust op Natuurwinkel, GooodyFooods stopt

Wessanen focust op Natuurwinkel, GooodyFooods stopt

Wessanen Benelux gaat zich focussen op één franchiseformule, die van Natuurwinkel. Zo wil de groep in de toekomst nog beter te kunnen inspelen op marktontwikkelingen. De mededeling van Wessanen betekent concreet dat het bedrijf wil stoppen met de formule GooodyFooods.

GooodyFooods stopt

Zelf verwoordt Wessanen dat als volgt: "In goed overleg wordt samen met de GooodyFooods-ondernemers gekeken naar de toekomst van deze franchiseformule."  GooodyFooods werd vier jaar geleden opgericht en moest zorgen voor een landelijke dekking in twee jaar tijd. De uitbreiding verliep echter minder voorspoedig dan gehoopt: er zijn amper vijf winkels in Almere, Apeldoorn, Zaandam, Hilversum en Zwolle.

 

Met een breed assortiment biologische droge kruidenierswaren en versproducten is de onderneming de grootste leverancier van biologische voeding in de Benelux. Met de eigen merken Zonnatura, De Rit en Ekoland en exclusieve distributiemerken levert Wessanen Benelux dagelijks aan zowel supermarkten als natuurvoedingswinkels.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top