Wessanen kan groei aanhouden | RetailDetail

Wessanen kan groei aanhouden

Wessanen kan groei aanhouden

Natuurvoedingsbedrijf Wessanen heeft ook in het derde kwartaal zijn groei kunnen aanhouden: de omzet steeg met bijna 20% ten opzichte van een jaar eerder en het bedrijfsresultaat verdubbelde zelfs bijna.

"Positieve trend houdt aan"

In het derde kwartaal haalde Wessanen een omzet van 125,9 miljoen euro, liefst 19,1% meer dan een jaar geleden. Over de drie kwartalen heen steeg de omzet met 20,3% naar 389,1 miljoen euro. "Q3 heeft de positieve trend die we hebben gezien over de voorbije kwartalen bevestigd", zegt CEO Christophe Barnouin. "De vraag naar gezonde en duurzame voeding blijft sterk en onze merken winnen aan marktaandeel."

 

De nettowinst van het bedrijf strandde op 6,1 miljoen euro: een lichte stijging ten opzichte van 2014, toen de nettowinst uitkwam op 5,7 miljoen euro. In de eerste negen maanden van het boekjaar werd er al 22,2 miljoen euro winst geboekt.

 

Wessanen plukt de vruchten van sterke investeringen in de eigen merken. Zo was er een sterke groei voor de merken Zonnatura, Bjorg en Allos, terwijl de resultaten daar de voorbije jaren waren gestagneerd. In de toekomst wil Wessanen zich richten op nieuwe overnames, met name op de vegetarische markt, en wordt er gedacht aan een uitbreiding richting Scandinavië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.