Wessanen neemt bio-koffieproducent IneoBio over | RetailDetail

Wessanen neemt bio-koffieproducent IneoBio over

Wessanen neemt bio-koffieproducent IneoBio over

Voedingsmiddelenbedrijf Wessanen neemt de Franse producent van bio-koffie IneoBio over. IneoBio is voornamelijk gekend van het merk Destination en maakt naast koffie ook thee en kruidenthee.

Volledig biologisch

Wessanen en IneoBio hebben al een overeenkomst gesloten rond de overname en verwacht wordt dat de deal in juni volledig rond zal zijn. In 2015 haalde IneoBio een omzet van 21 miljoen euro en had het 76 werknemers in dienst. De productielocatie van het bedrijf bevindt zich in Bordeaux. Het volledige assortiment van IneoBio is volledig biologisch en waar het van toepassing is, heeft het ook een fairtradecertificaat.

 

“De overname van IneoBio/Destination is een volgende stap in de uitvoering van onze strategie”, zegt Christophe Barnouin, CEO van Wessanen. “Destination heeft veel kennis in het aankopen, blenden en ontwikkelen van organische thee en koffie. Het zal onze R&D- en productiecapaciteit versterken om zo de groei van onze merken in Europa te versterken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.