Wessanen neemt bio-koffieproducent IneoBio over | RetailDetail

Wessanen neemt bio-koffieproducent IneoBio over

Wessanen neemt bio-koffieproducent IneoBio over

Voedingsmiddelenbedrijf Wessanen neemt de Franse producent van bio-koffie IneoBio over. IneoBio is voornamelijk gekend van het merk Destination en maakt naast koffie ook thee en kruidenthee.

Volledig biologisch

Wessanen en IneoBio hebben al een overeenkomst gesloten rond de overname en verwacht wordt dat de deal in juni volledig rond zal zijn. In 2015 haalde IneoBio een omzet van 21 miljoen euro en had het 76 werknemers in dienst. De productielocatie van het bedrijf bevindt zich in Bordeaux. Het volledige assortiment van IneoBio is volledig biologisch en waar het van toepassing is, heeft het ook een fairtradecertificaat.

 

“De overname van IneoBio/Destination is een volgende stap in de uitvoering van onze strategie”, zegt Christophe Barnouin, CEO van Wessanen. “Destination heeft veel kennis in het aankopen, blenden en ontwikkelen van organische thee en koffie. Het zal onze R&D- en productiecapaciteit versterken om zo de groei van onze merken in Europa te versterken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.