Whole Foods Market opent goedkoper broertje “365” | RetailDetail

Whole Foods Market opent goedkoper broertje “365”

Whole Foods Market opent goedkoper broertje “365”

De Amerikaanse supermarktketen Whole Foods Market, gespecialiseerd in biologische en natuurlijke voeding, heeft zopas de langverwachte eerste vestiging geopend van “365”, een compacter en goedkoper winkelconcept.

 

Lagere prijzen

Het eerste filiaal van de nieuwe winkelformule “365 by Whole Foods Market” bevindt zich in Silver Lake (Los Angeles) en is ongeveer 2.700 m² groot, wat gevoelig kleiner is dan de gemiddelde oppervlakte van goed 4.000 m² voor een klassieke Whole Foods Market.


365, genoemd naar het huismerk van de retailer, wil een antwoord zijn op de succesvolle lageprijzenformule Trader Joe’s, eigendom van Aldi Nord. Het luxueuzere Whole Foods Market kampt in de Verenigde Staten namelijk met een duur prijsimago en zag z’n aandelenkoers vorig jaar kelderen. 

 

Voor millennials

365 by Whole Foods Market mikt met zijn strakke look, digitale etiketten en primaire kleuren op hippe millennials die op zoek zijn naar biologische verswaren en betaalbare convenienceproducten zonder additieven. Er is gratis WiFi, er zijn self-checkouts met Apple Pay en klanten kunnen hun boodschappen aan huis laten leveren door Instacart. Ook leuk zijn een theekiosk waar shoppers hun eigen blend kunnen samenstellen, of een bar met artisanale koffie en craft beer.


Dit najaar moeten nog twee vestigingen van 365 by Whole Foods Market de deuren openen. Volgend jaar staan er een tiental openingen op het programma. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.