Whole Foods Market opent goedkoper broertje “365” | RetailDetail

Whole Foods Market opent goedkoper broertje “365”

Whole Foods Market opent goedkoper broertje “365”

De Amerikaanse supermarktketen Whole Foods Market, gespecialiseerd in biologische en natuurlijke voeding, heeft zopas de langverwachte eerste vestiging geopend van “365”, een compacter en goedkoper winkelconcept.

 

Lagere prijzen

Het eerste filiaal van de nieuwe winkelformule “365 by Whole Foods Market” bevindt zich in Silver Lake (Los Angeles) en is ongeveer 2.700 m² groot, wat gevoelig kleiner is dan de gemiddelde oppervlakte van goed 4.000 m² voor een klassieke Whole Foods Market.


365, genoemd naar het huismerk van de retailer, wil een antwoord zijn op de succesvolle lageprijzenformule Trader Joe’s, eigendom van Aldi Nord. Het luxueuzere Whole Foods Market kampt in de Verenigde Staten namelijk met een duur prijsimago en zag z’n aandelenkoers vorig jaar kelderen. 

 

Voor millennials

365 by Whole Foods Market mikt met zijn strakke look, digitale etiketten en primaire kleuren op hippe millennials die op zoek zijn naar biologische verswaren en betaalbare convenienceproducten zonder additieven. Er is gratis WiFi, er zijn self-checkouts met Apple Pay en klanten kunnen hun boodschappen aan huis laten leveren door Instacart. Ook leuk zijn een theekiosk waar shoppers hun eigen blend kunnen samenstellen, of een bar met artisanale koffie en craft beer.


Dit najaar moeten nog twee vestigingen van 365 by Whole Foods Market de deuren openen. Volgend jaar staan er een tiental openingen op het programma. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.