Wie zijn de actiefste supermarkten op sociale media? | RetailDetail

Wie zijn de actiefste supermarkten op sociale media?

Wie zijn de actiefste supermarkten op sociale media?

Zopas overschreed Lidl Belgium de kaap van 2.000 volgers op Twitter. Hoe zit dat met de andere supermarktketens op sociale media? RetailDetail telt het even na.

 

Delhaize is Twitterkampioen

Met ruim 2.000 volgers is Lidl niet de Belgische twitterkampioen. Die eer gaat naar Delhaize. De retailer heeft momenteel 3.221 volgers op z’n @DelhaizeNL account en 2.327 op z’n @DelhaizeFR account. De tweetalige @Colruyt account heeft 3.824 volgers, @carrefour_bnews (van de communicatieafdeling van Carrefour Belgium) telt er 1.108. Andere supermarktketens halen de 1.000 volgers niet. 

 

Lidl en Carrefour leiden op Facebook

Uiteraard is Twitter niet hét onlinekanaal om het grote publiek te bereiken. Dat is Facebook. Hier staat de pagina van Lidl bovenaan de rangschikking, met 318.182 vind-ik-leuks. 


Maar dat komt doordat Carrefour Belgium een aparte Facebookpagina heeft per enseigne en per taal: Carrefour Hyper (165.314 vind-ik-leuks voor de twee talen samen), Carrefour market (99.268) en Carrefour express (24.641). Als je daar ook nog eens de volgers bij telt van de Leve Voetbal pagina's, kom je op 349.983 volgers in totaal voor de hele groep.

 

Delhaize volgt op ruime afstand met 146.163 likes. Colruyt houdt het bescheiden met 22.440 vind-ik-leuks, maar daar mag je nog wel 14.831 likes bijtellen voor Colruyt Lekker Koken / En Cuisine. Albert Heijn België heeft al 70.428 vind-ik-leuks, Makro 15.534.

 

YouTube en Pinterest

En andere sociale media? Op YouTube is het kookkanaal van Colruyt het populairst met 3.903 abonnees voor Colruyt En Cuisine en 1.129 voor Colruyt Lekker Koken. Het kanaal van Delhaize heeft 1.673 abonnees, Lidl heeft er 278.


Tot slot vonden we ook twee supermarktketens terug op Pinterest: Delhaize (1100 volgers) en Spar Colruyt (135 volgers). 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.