Wie zijn de actiefste supermarkten op sociale media? | RetailDetail

Wie zijn de actiefste supermarkten op sociale media?

Wie zijn de actiefste supermarkten op sociale media?

Zopas overschreed Lidl Belgium de kaap van 2.000 volgers op Twitter. Hoe zit dat met de andere supermarktketens op sociale media? RetailDetail telt het even na.

 

Delhaize is Twitterkampioen

Met ruim 2.000 volgers is Lidl niet de Belgische twitterkampioen. Die eer gaat naar Delhaize. De retailer heeft momenteel 3.221 volgers op z’n @DelhaizeNL account en 2.327 op z’n @DelhaizeFR account. De tweetalige @Colruyt account heeft 3.824 volgers, @carrefour_bnews (van de communicatieafdeling van Carrefour Belgium) telt er 1.108. Andere supermarktketens halen de 1.000 volgers niet. 

 

Lidl en Carrefour leiden op Facebook

Uiteraard is Twitter niet hét onlinekanaal om het grote publiek te bereiken. Dat is Facebook. Hier staat de pagina van Lidl bovenaan de rangschikking, met 318.182 vind-ik-leuks. 


Maar dat komt doordat Carrefour Belgium een aparte Facebookpagina heeft per enseigne en per taal: Carrefour Hyper (165.314 vind-ik-leuks voor de twee talen samen), Carrefour market (99.268) en Carrefour express (24.641). Als je daar ook nog eens de volgers bij telt van de Leve Voetbal pagina's, kom je op 349.983 volgers in totaal voor de hele groep.

 

Delhaize volgt op ruime afstand met 146.163 likes. Colruyt houdt het bescheiden met 22.440 vind-ik-leuks, maar daar mag je nog wel 14.831 likes bijtellen voor Colruyt Lekker Koken / En Cuisine. Albert Heijn België heeft al 70.428 vind-ik-leuks, Makro 15.534.

 

YouTube en Pinterest

En andere sociale media? Op YouTube is het kookkanaal van Colruyt het populairst met 3.903 abonnees voor Colruyt En Cuisine en 1.129 voor Colruyt Lekker Koken. Het kanaal van Delhaize heeft 1.673 abonnees, Lidl heeft er 278.


Tot slot vonden we ook twee supermarktketens terug op Pinterest: Delhaize (1100 volgers) en Spar Colruyt (135 volgers). 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.