Willem&Drees brengt vers aan huis | RetailDetail

Willem&Drees brengt vers aan huis

Willem&Drees brengt vers aan huis

Willem&Drees gaat pakketten met verse producten van de boer direct aan huis leveren. Het bedrijf, dat online meer producten verkoopt dan in de winkel, heeft daarvoor deze week een nieuwe website gelanceerd.

Uitgebreid assortiment

"We willen meer: niet zozeer meer winst, maar meer mensen laten genieten van het vers uit de buurt", zegt medeoprichter Willem Treep aan Levensmiddelenkrant over de lancering van het nieuwe concept.

 

Willem&Drees zal online meer producten aanbieden dan in de winkel: zo werd het assortiment uitgebreid met rund- en varkensvlees, verschillende soorten zuivel en brood. Op de website kunnen klanten kiezen uit seizoenproducten en een reeks vaste producten. De bestellingen worden aan huis geleverd.

 

Willem&Drees werd vijf jaar geleden opgericht en levert lokale fruit en groenten aan verschillende supermarkten. Hun missie is om producten van eigen bodem terug in de winkel te krijgen: "Vers van het boerenland gaat vaak rechtstreeks naar het buitenland, waardoor de consument geen verbinding meer heeft met de herkomst van zijn eten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.