Wim Destoop nieuwe topman PepsiCo Benelux | RetailDetail

Wim Destoop nieuwe topman PepsiCo Benelux

Wim Destoop nieuwe topman PepsiCo Benelux

Per 1 maart 2014 neemt Wim Destoop de functie over van Richard den Hollander, huidig vicepresident en general manager van PepsiCo Benelux. Destoop stond eerder al aan het hoofd van de Belgische en Luxemburgse activiteiten van PepsiCo.

Verdere ontwikkeling PepsiCo in West-Europa

Wim Destoop bekleedde tussen 2008 en 2012 al de rol van general manager BeLux, maar was de laatste 18 maanden als vicepresident transformation in West-Europa verantwoordelijk voor wat PepsiCo het ‘POWER Project’ noemt, een SAP-transitieprogramma dat Destoop in negen markten heeft uitgerold.

 

Richard den Hollander, die sinds 1999 in dienst was van PepsiCo, zal de overstap maken naar FMCG-producent Smartwares, waar hij aantreedt als algemeen directeur van het merk voor elektronische huidhoudapparatuur Tristar. “Den Hollander heeft een leidende rol gespeeld in de verdere ontwikkeling van PepsiCo in de West-Europese markt. Onder zijn inspirerende leiding is PepsiCo Nederland sterk gegroeid en zijn er vele successen geboekt”, klinkt de loftrompet.

 

PepsiCo heeft onder meer de merken Quaker, Tropicana, Lay’s en Pepsi Cola in portefeuille en behaalt een jaarlijkse netto-omzet van ruim 65 miljard dollar (circa 48 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.