Wim Destoop nieuwe topman PepsiCo Benelux | RetailDetail

Wim Destoop nieuwe topman PepsiCo Benelux

Wim Destoop nieuwe topman PepsiCo Benelux

Per 1 maart 2014 neemt Wim Destoop de functie over van Richard den Hollander, huidig vicepresident en general manager van PepsiCo Benelux. Destoop stond eerder al aan het hoofd van de Belgische en Luxemburgse activiteiten van PepsiCo.

Verdere ontwikkeling PepsiCo in West-Europa

Wim Destoop bekleedde tussen 2008 en 2012 al de rol van general manager BeLux, maar was de laatste 18 maanden als vicepresident transformation in West-Europa verantwoordelijk voor wat PepsiCo het ‘POWER Project’ noemt, een SAP-transitieprogramma dat Destoop in negen markten heeft uitgerold.

 

Richard den Hollander, die sinds 1999 in dienst was van PepsiCo, zal de overstap maken naar FMCG-producent Smartwares, waar hij aantreedt als algemeen directeur van het merk voor elektronische huidhoudapparatuur Tristar. “Den Hollander heeft een leidende rol gespeeld in de verdere ontwikkeling van PepsiCo in de West-Europese markt. Onder zijn inspirerende leiding is PepsiCo Nederland sterk gegroeid en zijn er vele successen geboekt”, klinkt de loftrompet.

 

PepsiCo heeft onder meer de merken Quaker, Tropicana, Lay’s en Pepsi Cola in portefeuille en behaalt een jaarlijkse netto-omzet van ruim 65 miljard dollar (circa 48 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.