Winsten McDonald’s dalen | RetailDetail

Winsten McDonald’s dalen

Winsten McDonald’s dalen

De winst van McDonald's is in het eerste kwartaal van 2014 met vijf procent gedaald. Dat was vooral te wijten aan slechte resultaten op de Amerikaanse thuismarkt. De omzet steeg dan weer wel lichtjes.

Europa doet het goed

In het eerste kwartaal haalde McDonald's een omzet van 6,7 miljard dollar (4,9 miljard euro), een stijging van één procent ten opzichte van een jaar eerder en ongeveer in lijn met wat de analisten hadden verwacht. De nettowinst viel wel met vijf procent terug naar 1,2 miljard dollar (870 miljoen euro).

 

De mindere cijfers zijn te wijten aan slechte omzetten in de Verenigde Staten, waar de vergelijkbare omzet met 1,7 procent daalde. In Europa deed de fastfoodketen het beter met een vergelijkbare omzetgroei van 1,4 procent in Europa, vooral dankzij Groot-Brittannië, Frankrijk en Rusland. In de rest van de wereld steeg de vergelijkbare omzet met 1 procent.

 

Om de cijfers op te krikken is McDonald's van plan om een grote marketingcampagne op te zetten om meer nadruk te leggen op het ontbijtmenu van de keten en op basisitems als de Big Mac. Die basisproducten zijn immers goed voor 40 procent van de omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.