Winterweer bonus voor supermarkten

Winterweer bonus voor supermarkten
Nederlandse supermarkten wrijven zich in de handen vanwege de ingevallen vorst. Als gevolg van het winterweer vliegt de zogenoemde winterkost de supermarkten uit.

Nederland zet ineens weer massaal gerechten als zuurkoolstamppot, boerenkool met worst en snert op het menu. Branchevereniging CBL schat dat er op het moment vijf tot acht keer meer winterkost wordt verkocht dan in andere periodes van het jaar. "De ervaring leert dat met deze kou typische winterproducten als chocolademelk, soep, boerenkool, rookworst inderdaad de winkel uit vliegen. Hoe kouder het is, hoe meer men traditionele winterkost gaat eten", zegt een woordvoerder.

 

Ook Albert Heijn merkt de invloed van het weer in de winkels. "Ieder jaar zien we dat mensen met dit weer meer zin krijgen in winterse kost. Stamppotten, zuurkool, rookworsten en ook bietjes", stelt het bedrijf. De logistiek is aangepast om aan de groeiende vraag van consumenten te kunnen voldoen. Discounter Lidl biedt vanaf maandag extra winterproducten aan in de Nederlandse vestigingen, terwijl ook Jumbo een duidelijk piek ziet bij typische winterproducten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top