Winterweer bonus voor supermarkten

Winterweer bonus voor supermarkten
Nederlandse supermarkten wrijven zich in de handen vanwege de ingevallen vorst. Als gevolg van het winterweer vliegt de zogenoemde winterkost de supermarkten uit.

Nederland zet ineens weer massaal gerechten als zuurkoolstamppot, boerenkool met worst en snert op het menu. Branchevereniging CBL schat dat er op het moment vijf tot acht keer meer winterkost wordt verkocht dan in andere periodes van het jaar. "De ervaring leert dat met deze kou typische winterproducten als chocolademelk, soep, boerenkool, rookworst inderdaad de winkel uit vliegen. Hoe kouder het is, hoe meer men traditionele winterkost gaat eten", zegt een woordvoerder.

 

Ook Albert Heijn merkt de invloed van het weer in de winkels. "Ieder jaar zien we dat mensen met dit weer meer zin krijgen in winterse kost. Stamppotten, zuurkool, rookworsten en ook bietjes", stelt het bedrijf. De logistiek is aangepast om aan de groeiende vraag van consumenten te kunnen voldoen. Discounter Lidl biedt vanaf maandag extra winterproducten aan in de Nederlandse vestigingen, terwijl ook Jumbo een duidelijk piek ziet bij typische winterproducten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top