Winterweer bonus voor supermarkten | RetailDetail

Winterweer bonus voor supermarkten

Winterweer bonus voor supermarkten
Nederlandse supermarkten wrijven zich in de handen vanwege de ingevallen vorst. Als gevolg van het winterweer vliegt de zogenoemde winterkost de supermarkten uit.

Nederland zet ineens weer massaal gerechten als zuurkoolstamppot, boerenkool met worst en snert op het menu. Branchevereniging CBL schat dat er op het moment vijf tot acht keer meer winterkost wordt verkocht dan in andere periodes van het jaar. "De ervaring leert dat met deze kou typische winterproducten als chocolademelk, soep, boerenkool, rookworst inderdaad de winkel uit vliegen. Hoe kouder het is, hoe meer men traditionele winterkost gaat eten", zegt een woordvoerder.

 

Ook Albert Heijn merkt de invloed van het weer in de winkels. "Ieder jaar zien we dat mensen met dit weer meer zin krijgen in winterse kost. Stamppotten, zuurkool, rookworsten en ook bietjes", stelt het bedrijf. De logistiek is aangepast om aan de groeiende vraag van consumenten te kunnen voldoen. Discounter Lidl biedt vanaf maandag extra winterproducten aan in de Nederlandse vestigingen, terwijl ook Jumbo een duidelijk piek ziet bij typische winterproducten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.