Winterweer bonus voor supermarkten | RetailDetail

Winterweer bonus voor supermarkten

Winterweer bonus voor supermarkten
Nederlandse supermarkten wrijven zich in de handen vanwege de ingevallen vorst. Als gevolg van het winterweer vliegt de zogenoemde winterkost de supermarkten uit.

Nederland zet ineens weer massaal gerechten als zuurkoolstamppot, boerenkool met worst en snert op het menu. Branchevereniging CBL schat dat er op het moment vijf tot acht keer meer winterkost wordt verkocht dan in andere periodes van het jaar. "De ervaring leert dat met deze kou typische winterproducten als chocolademelk, soep, boerenkool, rookworst inderdaad de winkel uit vliegen. Hoe kouder het is, hoe meer men traditionele winterkost gaat eten", zegt een woordvoerder.

 

Ook Albert Heijn merkt de invloed van het weer in de winkels. "Ieder jaar zien we dat mensen met dit weer meer zin krijgen in winterse kost. Stamppotten, zuurkool, rookworsten en ook bietjes", stelt het bedrijf. De logistiek is aangepast om aan de groeiende vraag van consumenten te kunnen voldoen. Discounter Lidl biedt vanaf maandag extra winterproducten aan in de Nederlandse vestigingen, terwijl ook Jumbo een duidelijk piek ziet bij typische winterproducten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.