World of Food diep in de schulden | RetailDetail

World of Food diep in de schulden

World of Food diep in de schulden

De foodhal World of Food in Amsterdam Zuidoost zit financieel in moeilijkheden. Het zou voor ongeveer 300.000 euro in het krijt staan bij verschillende leveranciers. Er wordt nu gewerkt aan een betalingsregeling.

Terugkeer Sarriel Taus

Er zijn verschillende redenen voor de grote schulden, die slechts 4 maanden na de opening van World of Food al opduiken. Zo moest er een afzuiginstallatie vervangen worden en de nieuwe installatie zorgde er voor dat ook de verwarming moest worden vervangen.


"Het zijn kosten die uiteindelijk op ons bordje belanden, terwijl wij met de keuze voor deze systemen niets te maken hadden," vertelt een ondernemer, die niet met zijn naam in de krant wil, aan Het Parool. "Er wordt dan gezegd dat het ondernemersrisico is, maar dat vind ik wel erg gemakkelijk." Daarnaast zouden er ook strubbelingen zijn tussen de verschillende ondernemers.


Om het probleem op te lossen, is Sarriel Taus teruggekeerd als interim-voorzitter van de corporatie. Hij was oorspronkelijk projectleider van World of Food en verliet het project vlak na de opening. "Het gaat eigenlijk heel goed met de World of Food," zegt hij. "De omzetten zijn boven verwachting, er is heel veel ­positieve aandacht, de kwaliteit van het eten is goed en alle betrokkenen zijn vastbesloten er een succes van te maken."


Volgens hem zijn de problemen niet ongewoon in de horeca en gaat het om een complex project met 25 ondernemers. Hij maakt nu werk van manieren om de kosten te drukken en wil ervoor zorgen dat iedereen alle afspraken na komt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.