Yoghurt Barn opent op Amsterdam CS en in Den Haag | RetailDetail

Yoghurt Barn opent op Amsterdam CS en in Den Haag

Yoghurt Barn opent op Amsterdam CS en in Den Haag

Zuivelketen Yoghurt Barn blijft maar uitbreiden: in december opent er een yoghurtbar op Amsterdam Centraal en in januari op de Plaats in Den Haag. In augustus ging in Haarlem de derde Barn open.

Smaakcombinaties met bioyoghurt

Op Amsterdam Centraal is het concept aangepast aan de locatie, met meer kant-en-klare yoghurt, meeneembare verpakkingen en minder zitplaatsen. Yoghurt Barn-ondernemers Wouter en Esther Staal overwegen volgende Barn-locaties in steden als Rotterdam en Leiden.

 

Franchiseformule Yoghurt Barn presenteert onder het merk Loei Lekker culinaire smaakcombinaties van biologische yoghurt. De winkel biedt magere yoghurt, boerenyoghurt, hangop en een eigen receptuur frozen yoghurt. Het aanbod verandert met de seizoenen: zo zijn er tijdens de feestmaanden yoghurtproducten met warme toppings en in de lente met seizoensfruit. De klant kan ook zelf een combinatie samenstellen met toppings als muesli, bessen, browniebrokken, dadels, vijgen of vers gesneden fruit.

 

De nadruk ligt bij Yoghurt Barn ook op vers: alle producten worden dagelijks vers geleverd en gesneden, de noten worden vers gebrand. Naast yoghurt kunnen klanten ook terecht voor koffie, thee, frisdranken, sappen, gebak en oerbrood.

 

De Nederlander is gemiddeld 38 liter yoghurt jaarlijks per persoon de grootste liefhebber van yoghurt. Op twee staan de Fransen met 24 liter yoghurt per persoon. “Wij eten yoghurt bij het ontbijt of als toetje, maar met yoghurt kun zoveel meer”, vertelt oprichter Wouter Staal. Hij opende samen met Esther Staal drie jaar geleden in Utrecht de eerste vestiging van de franchiseformule.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.