Yoghurt Barn opent op Amsterdam CS en in Den Haag | RetailDetail

Yoghurt Barn opent op Amsterdam CS en in Den Haag

Yoghurt Barn opent op Amsterdam CS en in Den Haag

Zuivelketen Yoghurt Barn blijft maar uitbreiden: in december opent er een yoghurtbar op Amsterdam Centraal en in januari op de Plaats in Den Haag. In augustus ging in Haarlem de derde Barn open.

Smaakcombinaties met bioyoghurt

Op Amsterdam Centraal is het concept aangepast aan de locatie, met meer kant-en-klare yoghurt, meeneembare verpakkingen en minder zitplaatsen. Yoghurt Barn-ondernemers Wouter en Esther Staal overwegen volgende Barn-locaties in steden als Rotterdam en Leiden.

 

Franchiseformule Yoghurt Barn presenteert onder het merk Loei Lekker culinaire smaakcombinaties van biologische yoghurt. De winkel biedt magere yoghurt, boerenyoghurt, hangop en een eigen receptuur frozen yoghurt. Het aanbod verandert met de seizoenen: zo zijn er tijdens de feestmaanden yoghurtproducten met warme toppings en in de lente met seizoensfruit. De klant kan ook zelf een combinatie samenstellen met toppings als muesli, bessen, browniebrokken, dadels, vijgen of vers gesneden fruit.

 

De nadruk ligt bij Yoghurt Barn ook op vers: alle producten worden dagelijks vers geleverd en gesneden, de noten worden vers gebrand. Naast yoghurt kunnen klanten ook terecht voor koffie, thee, frisdranken, sappen, gebak en oerbrood.

 

De Nederlander is gemiddeld 38 liter yoghurt jaarlijks per persoon de grootste liefhebber van yoghurt. Op twee staan de Fransen met 24 liter yoghurt per persoon. “Wij eten yoghurt bij het ontbijt of als toetje, maar met yoghurt kun zoveel meer”, vertelt oprichter Wouter Staal. Hij opende samen met Esther Staal drie jaar geleden in Utrecht de eerste vestiging van de franchiseformule.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.