Zelfscan op weg naar dertig EMTÉ-winkels | RetailDetail

Zelfscan op weg naar dertig EMTÉ-winkels

Zelfscan op weg naar dertig EMTÉ-winkels

Na een uitgebreide test in een aantal pilotwinkels heeft EMTÉ Supermarkten besloten om zelfscansysteem MY-scan te implementeren in dertig vestigingen. Het merendeel van de winkels die het systeem krijgen, zouden naar alle waarschijnlijkheid al in orde zijn voor de zomer. Met het invoeren van het systeem wil EMTÉ het serviceniveau naar zijn klanten stevig verhogen.

Meest klantvriendelijke supermarkt

In 2012 werd EMTÉ al verkozen tot meest klantvriendelijke supermarkt en met de invoering van zelfscan, in combinatie met het behoud van caissières, wil de supermarktketen die positie nog verstevigen. Commercieel directeur Johan van Heerebeek is alvast enthousiast: “De acceptatie van zelfscanning is fantastisch gebleken. Om die reden besluiten we nu verder uit te rollen.”

 

Het MY-Scan-systeem is al succesvol ingevoerd bij een aantal grote retailers, zoals Tesco, Carrefour en Detailresult, en wordt dus gebruikt in verschillende landen.

 

EMTÉ is een onderdeel van de Sligro Food Group en heeft in Nederland 130 supermarkten, waarvan 30 door zelfstandige ondernemers worden uitgebaat. De eerste supermarkt met de naam EMTÉ opende zijn deuren in 1965. Tot 2002 bleef het bedrijf in handen van de familie Trommelen, maar bij gebrek aan opvolging werd het bedrijf toen verkocht aan de Sligro Food Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.