Zelfscan op weg naar dertig EMTÉ-winkels

Zelfscan op weg naar dertig EMTÉ-winkels

Na een uitgebreide test in een aantal pilotwinkels heeft EMTÉ Supermarkten besloten om zelfscansysteem MY-scan te implementeren in dertig vestigingen. Het merendeel van de winkels die het systeem krijgen, zouden naar alle waarschijnlijkheid al in orde zijn voor de zomer. Met het invoeren van het systeem wil EMTÉ het serviceniveau naar zijn klanten stevig verhogen.

Meest klantvriendelijke supermarkt

In 2012 werd EMTÉ al verkozen tot meest klantvriendelijke supermarkt en met de invoering van zelfscan, in combinatie met het behoud van caissières, wil de supermarktketen die positie nog verstevigen. Commercieel directeur Johan van Heerebeek is alvast enthousiast: “De acceptatie van zelfscanning is fantastisch gebleken. Om die reden besluiten we nu verder uit te rollen.”

 

Het MY-Scan-systeem is al succesvol ingevoerd bij een aantal grote retailers, zoals Tesco, Carrefour en Detailresult, en wordt dus gebruikt in verschillende landen.

 

EMTÉ is een onderdeel van de Sligro Food Group en heeft in Nederland 130 supermarkten, waarvan 30 door zelfstandige ondernemers worden uitgebaat. De eerste supermarkt met de naam EMTÉ opende zijn deuren in 1965. Tot 2002 bleef het bedrijf in handen van de familie Trommelen, maar bij gebrek aan opvolging werd het bedrijf toen verkocht aan de Sligro Food Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top