Zelfscan op weg naar dertig EMTÉ-winkels

Zelfscan op weg naar dertig EMTÉ-winkels

Na een uitgebreide test in een aantal pilotwinkels heeft EMTÉ Supermarkten besloten om zelfscansysteem MY-scan te implementeren in dertig vestigingen. Het merendeel van de winkels die het systeem krijgen, zouden naar alle waarschijnlijkheid al in orde zijn voor de zomer. Met het invoeren van het systeem wil EMTÉ het serviceniveau naar zijn klanten stevig verhogen.

Meest klantvriendelijke supermarkt

In 2012 werd EMTÉ al verkozen tot meest klantvriendelijke supermarkt en met de invoering van zelfscan, in combinatie met het behoud van caissières, wil de supermarktketen die positie nog verstevigen. Commercieel directeur Johan van Heerebeek is alvast enthousiast: “De acceptatie van zelfscanning is fantastisch gebleken. Om die reden besluiten we nu verder uit te rollen.”

 

Het MY-Scan-systeem is al succesvol ingevoerd bij een aantal grote retailers, zoals Tesco, Carrefour en Detailresult, en wordt dus gebruikt in verschillende landen.

 

EMTÉ is een onderdeel van de Sligro Food Group en heeft in Nederland 130 supermarkten, waarvan 30 door zelfstandige ondernemers worden uitgebaat. De eerste supermarkt met de naam EMTÉ opende zijn deuren in 1965. Tot 2002 bleef het bedrijf in handen van de familie Trommelen, maar bij gebrek aan opvolging werd het bedrijf toen verkocht aan de Sligro Food Group.

Tags: