Zelfscan op weg naar dertig EMTÉ-winkels | RetailDetail

Zelfscan op weg naar dertig EMTÉ-winkels

Zelfscan op weg naar dertig EMTÉ-winkels

Na een uitgebreide test in een aantal pilotwinkels heeft EMTÉ Supermarkten besloten om zelfscansysteem MY-scan te implementeren in dertig vestigingen. Het merendeel van de winkels die het systeem krijgen, zouden naar alle waarschijnlijkheid al in orde zijn voor de zomer. Met het invoeren van het systeem wil EMTÉ het serviceniveau naar zijn klanten stevig verhogen.

Meest klantvriendelijke supermarkt

In 2012 werd EMTÉ al verkozen tot meest klantvriendelijke supermarkt en met de invoering van zelfscan, in combinatie met het behoud van caissières, wil de supermarktketen die positie nog verstevigen. Commercieel directeur Johan van Heerebeek is alvast enthousiast: “De acceptatie van zelfscanning is fantastisch gebleken. Om die reden besluiten we nu verder uit te rollen.”

 

Het MY-Scan-systeem is al succesvol ingevoerd bij een aantal grote retailers, zoals Tesco, Carrefour en Detailresult, en wordt dus gebruikt in verschillende landen.

 

EMTÉ is een onderdeel van de Sligro Food Group en heeft in Nederland 130 supermarkten, waarvan 30 door zelfstandige ondernemers worden uitgebaat. De eerste supermarkt met de naam EMTÉ opende zijn deuren in 1965. Tot 2002 bleef het bedrijf in handen van de familie Trommelen, maar bij gebrek aan opvolging werd het bedrijf toen verkocht aan de Sligro Food Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top