Zelfscan op weg naar dertig EMTÉ-winkels

Zelfscan op weg naar dertig EMTÉ-winkels

Na een uitgebreide test in een aantal pilotwinkels heeft EMTÉ Supermarkten besloten om zelfscansysteem MY-scan te implementeren in dertig vestigingen. Het merendeel van de winkels die het systeem krijgen, zouden naar alle waarschijnlijkheid al in orde zijn voor de zomer. Met het invoeren van het systeem wil EMTÉ het serviceniveau naar zijn klanten stevig verhogen.

Meest klantvriendelijke supermarkt

In 2012 werd EMTÉ al verkozen tot meest klantvriendelijke supermarkt en met de invoering van zelfscan, in combinatie met het behoud van caissières, wil de supermarktketen die positie nog verstevigen. Commercieel directeur Johan van Heerebeek is alvast enthousiast: “De acceptatie van zelfscanning is fantastisch gebleken. Om die reden besluiten we nu verder uit te rollen.”

 

Het MY-Scan-systeem is al succesvol ingevoerd bij een aantal grote retailers, zoals Tesco, Carrefour en Detailresult, en wordt dus gebruikt in verschillende landen.

 

EMTÉ is een onderdeel van de Sligro Food Group en heeft in Nederland 130 supermarkten, waarvan 30 door zelfstandige ondernemers worden uitgebaat. De eerste supermarkt met de naam EMTÉ opende zijn deuren in 1965. Tot 2002 bleef het bedrijf in handen van de familie Trommelen, maar bij gebrek aan opvolging werd het bedrijf toen verkocht aan de Sligro Food Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekent, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30 procent van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Waarom veganisme een uitdaging is voor foodretailers

12/10/2017

Zijn veganisten een groeiende doelgroep om rekening mee te houden? Moeten supermarkten veganistische winkelformules of winkelafdelingen voorzien? We zien steeds meer – voorzichtige – pogingen.

NVWA: "Toch geen probleem met naamgeving Vegetarische Slager"

12/10/2017

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan de Vegetarische Slager. Er is ook volgens de NVWA immers geen nood om de "verwarrende" naamgeving van producten aan te passen.

Back to top