Zo vergelijkt hypermarkt E.Leclerc de prijzen | RetailDetail

Zo vergelijkt hypermarkt E.Leclerc de prijzen

Zo vergelijkt hypermarkt E.Leclerc de prijzen

Een sterk staaltje prijsvergelijking zien we bij de Franse hypermarktketen E.Leclerc: die afficheert nu de prijzen van de concurrenten op elektronische schapetiketten in de winkel. 

Laagste prijzen

Al jaren gaat E.Leclerc prat op de laagste prijzen in Frankrijk. Niet voor niets lanceerde de hypermarktketen de mobiele app “qui est le moins cher” (“wie is de goedkoopste”), waarmee consumenten op hun smartphone prijzen kunnen vergelijken per product. 

 

Nu test de retailer een nieuwe manier om shoppers duidelijk te maken dat ze nergens beter af zijn. In de hypermarkt van Quimper (Bretagne) hangen 3.000 elektronische etiketten waarop de klanten niet enkel de prijs bij E.Leclerc zien, maar afwisselend ook de prijzen bij de concurrenten uit de omgeving: in dit geval Carrefour, Intermarché en Casino. Daarbij vermeldt het etiket ook de datum waarop die prijzen werden genoteerd. Dat ziet er dus zo uit: 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.