ZTRDG lanceert online winkel voor kleine producenten | RetailDetail

ZTRDG lanceert online winkel voor kleine producenten

ZTRDG lanceert online winkel voor kleine producenten

Sinds gisteren levert online winkel ZTRDG in heel Nederland, na een geslaagde proefperiode in Amsterdam en Amstelveen. ZTRDG is een webshop voor kleine producenten, waar voornamelijk dagverse producten worden verkocht.

Logistieke uitdaging

Op de webwinkel kunnen consumenten ongeveer 450 dagverse producten vinden van zeventig producenten, zoals boeren, tuinders, kwekers, bakkers, vissers, imkers, kaasmakers en slagers. Volgens de initiatiefnemers was de logistieke invulling achter het project de zwaarste uitdaging. “Dit lijkt in supermarkt-begrippen de normaalste zaak van de wereld, maar is met producten die direct van het land komen een enorm logistieke uitdaging. De tassen worden dan ook dagelijks met de hand ingepakt en vervoerd door een select gezelschap van lokale logistieke partners”, zegt één van hen aan EVMI.

 

Om klanten op weg te helpen, worden bij de producten ook verschillende recepten meegegeven en er wordt ook voldoende aandacht gegeven aan de producenten zelf. ZTRDG begon zeven jaar geleden trouwens als een online magazine over eten en koken met het seizoen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.