Zwakke Chinese verkoop zorgt voor omzetdaling bij Pernod Ricard | RetailDetail

Zwakke Chinese verkoop zorgt voor omzetdaling bij Pernod Ricard

Zwakke Chinese verkoop zorgt voor omzetdaling bij Pernod Ricard

Drankenproducent Pernod Ricard zag in zijn derde kwartaal de omzet met 3% dalen. Die daling werd toegeschreven aan negatieve wisselkoerseffecten en aan een lagere vraag in China, waar het Chinese Nieuwjaar dit jaar vroeger viel.

Sterke groei Verenigde Staten

De omzet van Pernod Ricard daalde zo naar 1,86 miljard euro in de drie maanden tot april. Zonder negatieve wisselkoerseffecten zou er wel sprake geweest zijn van een lichte stijging van 1%.

 

Over de eerste drie kwartalen samen steeg de omzet van de Franse drankenproducent met 3% naar 6,81 miljard euro. In de Verenigde Staten kende de groep een sterke groei van 6%, maar die werd deels tenietgedaan door een dalende vraag in Azië. In Europa was er sprake van een groei van 1%, vooral dankzij positieve resultaten in Spanje.

 

Pernod Ricard zegt ook in de komende periodes te blijven inzetten op groei in de Verenigde Staten. Die groei moet ervoor zorgen dat de resultaten in China, waar anticorruptiemaatregelen van de regering zorgen voor minder uitgaven in de luxesector, minder impact hebben op de totale resultaten van de drankenproducent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.