Zwakke Chinese verkoop zorgt voor omzetdaling bij Pernod Ricard | RetailDetail

Zwakke Chinese verkoop zorgt voor omzetdaling bij Pernod Ricard

Zwakke Chinese verkoop zorgt voor omzetdaling bij Pernod Ricard

Drankenproducent Pernod Ricard zag in zijn derde kwartaal de omzet met 3% dalen. Die daling werd toegeschreven aan negatieve wisselkoerseffecten en aan een lagere vraag in China, waar het Chinese Nieuwjaar dit jaar vroeger viel.

Sterke groei Verenigde Staten

De omzet van Pernod Ricard daalde zo naar 1,86 miljard euro in de drie maanden tot april. Zonder negatieve wisselkoerseffecten zou er wel sprake geweest zijn van een lichte stijging van 1%.

 

Over de eerste drie kwartalen samen steeg de omzet van de Franse drankenproducent met 3% naar 6,81 miljard euro. In de Verenigde Staten kende de groep een sterke groei van 6%, maar die werd deels tenietgedaan door een dalende vraag in Azië. In Europa was er sprake van een groei van 1%, vooral dankzij positieve resultaten in Spanje.

 

Pernod Ricard zegt ook in de komende periodes te blijven inzetten op groei in de Verenigde Staten. Die groei moet ervoor zorgen dat de resultaten in China, waar anticorruptiemaatregelen van de regering zorgen voor minder uitgaven in de luxesector, minder impact hebben op de totale resultaten van de drankenproducent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.