Zweedse supermarkt levert direct in de koelkast | RetailDetail

Zweedse supermarkt levert direct in de koelkast

Zweedse supermarkt levert direct in de koelkast

ICA, de grootste Zweedse supermarktketen, test een nieuw e-commerceconcept waarbij verse voeding rechtstreeks in de koelkast van de consument wordt geleverd, ook als die niet thuis is.

Openen op afstand

Het project is een samenwerking tussen ICA, het postbedrijf PostNord en start-up Glue. Die laatste ontwikkelde de Glue Smart Lock, een intelligent digitaal slot dat door de bewoner vanop afstand geopend kan worden met de smartphone. Zo hoeft de consumen niet eens thuis te blijven om de deur open te maken voor de levering. Wanneer de koerier voor de deur staat, krijgt de klant een melding met de vraag om de deur te openen. De postbode pakt de boodschappen uit en plaatst ze in de koelkast. De klant krijgt daarna het bericht dat de producten geleverd zijn en dat de deur weer correct werd gesloten. 

 

ICA test het concept deze zomer bij een veertigtal gezinnen in Stockholm. De retailer verwacht dat de online voedingsverkoop dit jaar in Zweden met 38% zal groeien, tot 5,7 miljard Zweedse kronen. “Met deze ontwikkeling onderzoeken we de toekomst van het boodschappen doen”, verklaart CEO Anders Svensson. Hier kun je een filmpje zien dat het “In-Fridge” concept duidelijk uitlegt. 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.