Zwitserse Lidls geven geen kassabon meer | RetailDetail

Zwitserse Lidls geven geen kassabon meer

Zwitserse Lidls geven geen kassabon meer

Lidl stopt in Zwitserland met automatisch een kassabon aan alle klanten te geven: zij zullen voortaan de vraag krijgen of ze de kassabon willen of niet. Zo wil de discountketen heel wat papier besparen.

30 ton papier besparen

De bedoeling is dat het nieuwe systeem eind volgende maand ingevoerd is in alle 109 filialen van Lidl in Zwitserland. Dat zou het bedrijf per jaar dertig ton papier moeten besparen. Het systeem werd al geruime tijd getest in een aantal winkels en daar zorgde het niet enkel voor minder papierverspilling, maar ook voor schonere winkels.

 

Ook in andere landen wordt bekeken of de winkels van Lidl mogelijk kunnen afstappen van een automatische kassabon. Daarbij moeten er wel een aantal zaken veranderen in het systeem, zeker in landen waar Lidl ook non-food verkoopt: daar is de kassabon immers ook meteen het garantiebewijs.

 

Winkels die geen kassabon geven, zijn trouwens niet nieuw. Verschillende vestigingen van supermarkten vragen steevast of hun klanten al dan niet het bonnetje moeten hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.