Forse uitbreiding voor outletcenter Rosada | RetailDetail

Forse uitbreiding voor outletcenter Rosada

Het outletcentrum Rosada in het Brabantse Roosendaal krijgt vijfduizend vierkante meter aan nieuwe winkels. Daarmee hoopt het merkendorp zijn aantrekkelijkheid voor klanten behoorlijk te vergroten. Welke merken er nieuw komen in Rosada is nog onduidelijk.

 

Het winkelcentrum wordt door de uitbreiding zo'n drie voetbalvelden groot. De uitbouw komt tussen de Wouwbaan en de voorkant van het huidige centrum. De bedoeling is om tot een straat te komen met aan beide kanten winkels. Het outletcentrum krijgt bovendien meer het karakter van een dorp met veel water en een gemaal. De werkzaamheden moeten voor de zomer van 2012 worden afgerond.

 

Rosada ging twee jaar geleden over in handen van een nieuwe eigenaar. Het is een van de drie outletcentra in Nederland. De andere twee zijn het merkendorp bij Roermond in Limburg en Batavia Stad, dat gelegen is onder de rook van Almere. Merken huren hier ruimte om hun overtollige voorraden tegen een voordelige prijs te verkopen.

Het outletcentrum Rosada in het Brabantse Roosendaal krijgt vijfduizend vierkante meter aan nieuwe winkels. Daarmee hoopt het merkendorp zijn aantrekkelijkheid voor klanten behoorlijk te vergroten. Welke merken er nieuw komen in Rosada is nog onduidelijk.

 

Het winkelcentrum wordt door de uitbreiding zo'n drie voetbalvelden groot. De uitbouw komt tussen de Wouwbaan en de voorkant van het huidige centrum. De bedoeling is om tot een straat te komen met aan beide kanten winkels. Het outletcentrum krijgt bovendien meer het karakter van een dorp met veel water en een gemaal. De werkzaamheden moeten voor de zomer van 2012 worden afgerond.

 

Rosada ging twee jaar geleden over in handen van een nieuwe eigenaar. Het is een van de drie outletcentra in Nederland. De andere twee zijn het merkendorp bij Roermond in Limburg en Batavia Stad, dat gelegen is onder de rook van Almere. Merken huren hier ruimte om hun overtollige voorraden tegen een voordelige prijs te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.