Foutje Kruidvat maakt familie miljonair.

Drogisterijketen Kruidvat maakte door een foutje een Nederlandse familie tijdelijk miljonair. Op de betaalkaart om foto’s af te kunnen drukken in de kiosk in de winkel werd per ongeluk niet 25 euro maar bijna 43 miljoen euro gezet.
  

Dit gebeurde bij het filiaal in de Grote Houtstraat in Haarlem. De 61-jarige Flip Smit kocht bij de balie voor 25 euro aan saldo om foto’s af te drukken van zijn pasgeboren kleinzoon, maar zag tot zijn verbazing het enorme bedrag op het display verschijnen toen hij wilde beginnen met afdrukken.

 

‘ Ik kan kleurenkalenders tot 2030 afdrukken. Voor heel Haarlem’ , zo grapt de kersverse opa in De Telegraaf. ‘Of zelf een fotokiosk beginnen. Maar ik zal dat niet doen hoor, we hebben de kaart maar niet gebruikt’ , zo verzekert Flip Smit in De Telegraaf. Volgens het hoofdkantoor van Kruidvat is er sprake van een fout in de productie van de kaart en is deze onbruikbaar gemaakt. Het bedrijf gaat een ‘passende regeling’ treffen met de klant.

Drogisterijketen Kruidvat maakte door een foutje een Nederlandse familie tijdelijk miljonair. Op de betaalkaart om foto’s af te kunnen drukken in de kiosk in de winkel werd per ongeluk niet 25 euro maar bijna 43 miljoen euro gezet.
  

Dit gebeurde bij het filiaal in de Grote Houtstraat in Haarlem. De 61-jarige Flip Smit kocht bij de balie voor 25 euro aan saldo om foto’s af te drukken van zijn pasgeboren kleinzoon, maar zag tot zijn verbazing het enorme bedrag op het display verschijnen toen hij wilde beginnen met afdrukken.

 

‘ Ik kan kleurenkalenders tot 2030 afdrukken. Voor heel Haarlem’ , zo grapt de kersverse opa in De Telegraaf. ‘Of zelf een fotokiosk beginnen. Maar ik zal dat niet doen hoor, we hebben de kaart maar niet gebruikt’ , zo verzekert Flip Smit in De Telegraaf. Volgens het hoofdkantoor van Kruidvat is er sprake van een fout in de productie van de kaart en is deze onbruikbaar gemaakt. Het bedrijf gaat een ‘passende regeling’ treffen met de klant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top