Foutje Kruidvat maakt familie miljonair.

Drogisterijketen Kruidvat maakte door een foutje een Nederlandse familie tijdelijk miljonair. Op de betaalkaart om foto’s af te kunnen drukken in de kiosk in de winkel werd per ongeluk niet 25 euro maar bijna 43 miljoen euro gezet.
  

Dit gebeurde bij het filiaal in de Grote Houtstraat in Haarlem. De 61-jarige Flip Smit kocht bij de balie voor 25 euro aan saldo om foto’s af te drukken van zijn pasgeboren kleinzoon, maar zag tot zijn verbazing het enorme bedrag op het display verschijnen toen hij wilde beginnen met afdrukken.

 

‘ Ik kan kleurenkalenders tot 2030 afdrukken. Voor heel Haarlem’ , zo grapt de kersverse opa in De Telegraaf. ‘Of zelf een fotokiosk beginnen. Maar ik zal dat niet doen hoor, we hebben de kaart maar niet gebruikt’ , zo verzekert Flip Smit in De Telegraaf. Volgens het hoofdkantoor van Kruidvat is er sprake van een fout in de productie van de kaart en is deze onbruikbaar gemaakt. Het bedrijf gaat een ‘passende regeling’ treffen met de klant.

Drogisterijketen Kruidvat maakte door een foutje een Nederlandse familie tijdelijk miljonair. Op de betaalkaart om foto’s af te kunnen drukken in de kiosk in de winkel werd per ongeluk niet 25 euro maar bijna 43 miljoen euro gezet.
  

Dit gebeurde bij het filiaal in de Grote Houtstraat in Haarlem. De 61-jarige Flip Smit kocht bij de balie voor 25 euro aan saldo om foto’s af te drukken van zijn pasgeboren kleinzoon, maar zag tot zijn verbazing het enorme bedrag op het display verschijnen toen hij wilde beginnen met afdrukken.

 

‘ Ik kan kleurenkalenders tot 2030 afdrukken. Voor heel Haarlem’ , zo grapt de kersverse opa in De Telegraaf. ‘Of zelf een fotokiosk beginnen. Maar ik zal dat niet doen hoor, we hebben de kaart maar niet gebruikt’ , zo verzekert Flip Smit in De Telegraaf. Volgens het hoofdkantoor van Kruidvat is er sprake van een fout in de productie van de kaart en is deze onbruikbaar gemaakt. Het bedrijf gaat een ‘passende regeling’ treffen met de klant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top