Foutje Kruidvat maakt familie miljonair. | RetailDetail

Foutje Kruidvat maakt familie miljonair.

Drogisterijketen Kruidvat maakte door een foutje een Nederlandse familie tijdelijk miljonair. Op de betaalkaart om foto’s af te kunnen drukken in de kiosk in de winkel werd per ongeluk niet 25 euro maar bijna 43 miljoen euro gezet.
  

Dit gebeurde bij het filiaal in de Grote Houtstraat in Haarlem. De 61-jarige Flip Smit kocht bij de balie voor 25 euro aan saldo om foto’s af te drukken van zijn pasgeboren kleinzoon, maar zag tot zijn verbazing het enorme bedrag op het display verschijnen toen hij wilde beginnen met afdrukken.

 

‘ Ik kan kleurenkalenders tot 2030 afdrukken. Voor heel Haarlem’ , zo grapt de kersverse opa in De Telegraaf. ‘Of zelf een fotokiosk beginnen. Maar ik zal dat niet doen hoor, we hebben de kaart maar niet gebruikt’ , zo verzekert Flip Smit in De Telegraaf. Volgens het hoofdkantoor van Kruidvat is er sprake van een fout in de productie van de kaart en is deze onbruikbaar gemaakt. Het bedrijf gaat een ‘passende regeling’ treffen met de klant.

Drogisterijketen Kruidvat maakte door een foutje een Nederlandse familie tijdelijk miljonair. Op de betaalkaart om foto’s af te kunnen drukken in de kiosk in de winkel werd per ongeluk niet 25 euro maar bijna 43 miljoen euro gezet.
  

Dit gebeurde bij het filiaal in de Grote Houtstraat in Haarlem. De 61-jarige Flip Smit kocht bij de balie voor 25 euro aan saldo om foto’s af te drukken van zijn pasgeboren kleinzoon, maar zag tot zijn verbazing het enorme bedrag op het display verschijnen toen hij wilde beginnen met afdrukken.

 

‘ Ik kan kleurenkalenders tot 2030 afdrukken. Voor heel Haarlem’ , zo grapt de kersverse opa in De Telegraaf. ‘Of zelf een fotokiosk beginnen. Maar ik zal dat niet doen hoor, we hebben de kaart maar niet gebruikt’ , zo verzekert Flip Smit in De Telegraaf. Volgens het hoofdkantoor van Kruidvat is er sprake van een fout in de productie van de kaart en is deze onbruikbaar gemaakt. Het bedrijf gaat een ‘passende regeling’ treffen met de klant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.