Frank de Moor over zijn Macintosh

altInvesteringsgoederen staan altijd onder druk wanneer het iets minder gaat !!!

Ceo Frank de Moor weet er alles ! Mensen leggen geld  opzij voor de onzekere dagen en dit heeft een rechtstreeks effect op investeringsgoederen.  Kwantum bijvoorbeeld , is daar een een juiste barometer.

Als Frank de Moor (overigens een landgenoot) de vergelijking trekt met zijn formules Scapino,Brantano , Invito, Halfords en (het in België verkochte ) Belcompany dan zie je dat de normale doordeweekse bestedingen veel minder  onder druk staan.

De investeringsgoederen, zoals de woningmarkt heeft het niet makkelijk. Je kan daar over zeuren , maar het is wat het is !

 

Ervaring leert ons ,dixit de Moor dat extra in de marge snijden, met hals-over-kop acties zeker  niet helpen, integendeel ! Als een goede huisvader omgaan met de brutomarge en de kosten nauwlettend in het oog houden is  de enige remedie om klaar te staan voor betere tijden ! De investeringen die de consument tijdelijk bevriest moeten op een bepaald moment toch gebeuren ...

Toch deed Kwantum het beter dan de markt. De omzet groeide in België voor het derde opeenvolgende jaar !!!

 

En wat met Internet ? Op dit moment is dit een relatief klein bedrag , waardoor percentueel de stijging enorm lijkt . Bij Macintosh benaderen ze dit vooral praktisch.  Scapino bijvoorbeeld , waar partijhandel te klein was om alle winkels te beleveren en dus omzet quasi nul was , tekent nu mooie cijfers vermits internet het ideale afzetgebied is , zonder de werking van de winkels in gevaar te brengen.

 

Genoeg stof om te volgen dus , en dat zullen we zeker niet laten !

Veel succes

 

 

 

 

 

 

altInvesteringsgoederen staan altijd onder druk wanneer het iets minder gaat !!!

Ceo Frank de Moor weet er alles ! Mensen leggen geld  opzij voor de onzekere dagen en dit heeft een rechtstreeks effect op investeringsgoederen.  Kwantum bijvoorbeeld , is daar een een juiste barometer.

Als Frank de Moor (overigens een landgenoot) de vergelijking trekt met zijn formules Scapino,Brantano , Invito, Halfords en (het in België verkochte ) Belcompany dan zie je dat de normale doordeweekse bestedingen veel minder  onder druk staan.

De investeringsgoederen, zoals de woningmarkt heeft het niet makkelijk. Je kan daar over zeuren , maar het is wat het is !

 

Ervaring leert ons ,dixit de Moor dat extra in de marge snijden, met hals-over-kop acties zeker  niet helpen, integendeel ! Als een goede huisvader omgaan met de brutomarge en de kosten nauwlettend in het oog houden is  de enige remedie om klaar te staan voor betere tijden ! De investeringen die de consument tijdelijk bevriest moeten op een bepaald moment toch gebeuren ...

Toch deed Kwantum het beter dan de markt. De omzet groeide in België voor het derde opeenvolgende jaar !!!

 

En wat met Internet ? Op dit moment is dit een relatief klein bedrag , waardoor percentueel de stijging enorm lijkt . Bij Macintosh benaderen ze dit vooral praktisch.  Scapino bijvoorbeeld , waar partijhandel te klein was om alle winkels te beleveren en dus omzet quasi nul was , tekent nu mooie cijfers vermits internet het ideale afzetgebied is , zonder de werking van de winkels in gevaar te brengen.

 

Genoeg stof om te volgen dus , en dat zullen we zeker niet laten !

Veel succes

 

 

 

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

19/04/2016

Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn.

Heikki Haldre: “De juiste maat is dubbele winst”

04/06/2014

“Een kwart van de kleding die online wordt besteld, wordt teruggestuurd door de consument. In 70% van de gevallen is dat omdat de maat niet correct is en niet omdat er een probleem is met de kwaliteit van het artikel”, zegt Heikki Haldre, medeoprichter en CEO van Fits.me.

25 praktische tips om e-mailadressen te verzamelen

03/06/2014

(publireportage) Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. Toch weten veel bedrijven niet hoe ze dit goed, en volgens de wetgeving, moeten aanpakken. Om te helpen, heeft MailPlus 25 praktische tips op een rij gezet.

Casebundel “Succesvolle e-mailmarketing”

28/05/2014

(publireportage) De nieuwe bundel van Blinker biedt drie inspirerende cases over de inzet van e-mailmarketing in verschillende branches. Hun grote overeenkomst? Bij elk van hen draagt e-mailmarketing meetbaar bij aan het realiseren van de doelstellingen.

12 inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing

24/04/2014

(publireportage) E-mailmarketing is veel meer dan alleen een nieuwsbrief versturen: marketingbureau Blinker heeft daarom 12 inspirerende praktijkvoorbeelden uitgewerkt, die geïnteresseerden langs de verschillende toepassingen van e-mailmarketing leiden.

Back to top