Free Record Shop boos op Trijntje Oosterhuis.

De actie van het Algemeen Dagblad om volgende week zaterdag 750.000 gratis exemplaren van de nieuwe cd van Trijntje Oosterhuis weg te geven, is in het verkeerde keelgat geschoten bij Free Record Shop-directeur Hans Breukhoven. De populaire zangeres hoeft met een volgende cd niet meer aan te komen bij de formules Free Record Shop en Van Leest.

 

' Ze hoeft bij mij niet meer aan te komen' , aldus Breukhoven in het Algemeen Dagblad. 'In België probeerde Sarah Bettens het na zo n actie met de krant De Morgen opnieuw bij ons. Die plaat hoefden we niet meer. Trijntjes volgende cd s bekijken we vanaf nu met dezelfde scepsis.' 


Breukhoven legt ook uit waarom hij dat doet. We worden gepasseerd. Ik kom op voor het brood van mijn mensen. Platenmaatschappij EMI, die voor mij staat voor Every Mistake Imaginable, en het management van Trijntje overzien de gevolgen van deze stap niet. Een grote fout. Een artiest moet fysiek in de winkels zichtbaar zijn. De carrière van Bettens stelt sinds die deal niets meer voor en ook Prince boekt geen platensucces meer. Echt jammer voor Trijntje. Dat gun ik haar niet. Ze is de beste zangeres van Nederland.' 


Oosterhuis wil niet reageren op de kritiek. Eerder stelde ze wel niets te verdienen met het weggeven van de cd's, maar de mogelijkheid om haar muziek bij 750.000 huishoudens af te leveren als een goede promotie te zien. De nieuwe cd heet Sundays in New York. Radio-dj Gerard Ekdom is niet onder de indruk van de opmerkingen van Breukhoven. ' Ik zou hem hard uitlachen. Zo n dreigement had 20 jaar geleden misschien nog indruk gemaakt. Als ik één van zijn winkels binnenloop, moet ik vragen of er nog cd s te koop zijn. Er staan alleen nog maar games! De tijd dat artiesten afhankelijk waren van cd-verkoop is echt voorbij.' 

 

De actie van het Algemeen Dagblad om volgende week zaterdag 750.000 gratis exemplaren van de nieuwe cd van Trijntje Oosterhuis weg te geven, is in het verkeerde keelgat geschoten bij Free Record Shop-directeur Hans Breukhoven. De populaire zangeres hoeft met een volgende cd niet meer aan te komen bij de formules Free Record Shop en Van Leest.

 

' Ze hoeft bij mij niet meer aan te komen' , aldus Breukhoven in het Algemeen Dagblad. 'In België probeerde Sarah Bettens het na zo n actie met de krant De Morgen opnieuw bij ons. Die plaat hoefden we niet meer. Trijntjes volgende cd s bekijken we vanaf nu met dezelfde scepsis.' 


Breukhoven legt ook uit waarom hij dat doet. We worden gepasseerd. Ik kom op voor het brood van mijn mensen. Platenmaatschappij EMI, die voor mij staat voor Every Mistake Imaginable, en het management van Trijntje overzien de gevolgen van deze stap niet. Een grote fout. Een artiest moet fysiek in de winkels zichtbaar zijn. De carrière van Bettens stelt sinds die deal niets meer voor en ook Prince boekt geen platensucces meer. Echt jammer voor Trijntje. Dat gun ik haar niet. Ze is de beste zangeres van Nederland.' 


Oosterhuis wil niet reageren op de kritiek. Eerder stelde ze wel niets te verdienen met het weggeven van de cd's, maar de mogelijkheid om haar muziek bij 750.000 huishoudens af te leveren als een goede promotie te zien. De nieuwe cd heet Sundays in New York. Radio-dj Gerard Ekdom is niet onder de indruk van de opmerkingen van Breukhoven. ' Ik zou hem hard uitlachen. Zo n dreigement had 20 jaar geleden misschien nog indruk gemaakt. Als ik één van zijn winkels binnenloop, moet ik vragen of er nog cd s te koop zijn. Er staan alleen nog maar games! De tijd dat artiesten afhankelijk waren van cd-verkoop is echt voorbij.' 

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Markt opent drive-in in Tilburg

17/05/2017

Media Markt heeft in Tilburg een drive-in geopend voor online bestellingen. Klanten die hun bestelling in de winkel willen afhalen, kunnen voortaan een afhaalpunt vinden aan de achterkant van de vestiging.

E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Back to top