Free Record Shop boos op Trijntje Oosterhuis. | RetailDetail

Free Record Shop boos op Trijntje Oosterhuis.

De actie van het Algemeen Dagblad om volgende week zaterdag 750.000 gratis exemplaren van de nieuwe cd van Trijntje Oosterhuis weg te geven, is in het verkeerde keelgat geschoten bij Free Record Shop-directeur Hans Breukhoven. De populaire zangeres hoeft met een volgende cd niet meer aan te komen bij de formules Free Record Shop en Van Leest.

 

' Ze hoeft bij mij niet meer aan te komen' , aldus Breukhoven in het Algemeen Dagblad. 'In België probeerde Sarah Bettens het na zo n actie met de krant De Morgen opnieuw bij ons. Die plaat hoefden we niet meer. Trijntjes volgende cd s bekijken we vanaf nu met dezelfde scepsis.' 


Breukhoven legt ook uit waarom hij dat doet. We worden gepasseerd. Ik kom op voor het brood van mijn mensen. Platenmaatschappij EMI, die voor mij staat voor Every Mistake Imaginable, en het management van Trijntje overzien de gevolgen van deze stap niet. Een grote fout. Een artiest moet fysiek in de winkels zichtbaar zijn. De carrière van Bettens stelt sinds die deal niets meer voor en ook Prince boekt geen platensucces meer. Echt jammer voor Trijntje. Dat gun ik haar niet. Ze is de beste zangeres van Nederland.' 


Oosterhuis wil niet reageren op de kritiek. Eerder stelde ze wel niets te verdienen met het weggeven van de cd's, maar de mogelijkheid om haar muziek bij 750.000 huishoudens af te leveren als een goede promotie te zien. De nieuwe cd heet Sundays in New York. Radio-dj Gerard Ekdom is niet onder de indruk van de opmerkingen van Breukhoven. ' Ik zou hem hard uitlachen. Zo n dreigement had 20 jaar geleden misschien nog indruk gemaakt. Als ik één van zijn winkels binnenloop, moet ik vragen of er nog cd s te koop zijn. Er staan alleen nog maar games! De tijd dat artiesten afhankelijk waren van cd-verkoop is echt voorbij.' 

 

De actie van het Algemeen Dagblad om volgende week zaterdag 750.000 gratis exemplaren van de nieuwe cd van Trijntje Oosterhuis weg te geven, is in het verkeerde keelgat geschoten bij Free Record Shop-directeur Hans Breukhoven. De populaire zangeres hoeft met een volgende cd niet meer aan te komen bij de formules Free Record Shop en Van Leest.

 

' Ze hoeft bij mij niet meer aan te komen' , aldus Breukhoven in het Algemeen Dagblad. 'In België probeerde Sarah Bettens het na zo n actie met de krant De Morgen opnieuw bij ons. Die plaat hoefden we niet meer. Trijntjes volgende cd s bekijken we vanaf nu met dezelfde scepsis.' 


Breukhoven legt ook uit waarom hij dat doet. We worden gepasseerd. Ik kom op voor het brood van mijn mensen. Platenmaatschappij EMI, die voor mij staat voor Every Mistake Imaginable, en het management van Trijntje overzien de gevolgen van deze stap niet. Een grote fout. Een artiest moet fysiek in de winkels zichtbaar zijn. De carrière van Bettens stelt sinds die deal niets meer voor en ook Prince boekt geen platensucces meer. Echt jammer voor Trijntje. Dat gun ik haar niet. Ze is de beste zangeres van Nederland.' 


Oosterhuis wil niet reageren op de kritiek. Eerder stelde ze wel niets te verdienen met het weggeven van de cd's, maar de mogelijkheid om haar muziek bij 750.000 huishoudens af te leveren als een goede promotie te zien. De nieuwe cd heet Sundays in New York. Radio-dj Gerard Ekdom is niet onder de indruk van de opmerkingen van Breukhoven. ' Ik zou hem hard uitlachen. Zo n dreigement had 20 jaar geleden misschien nog indruk gemaakt. Als ik één van zijn winkels binnenloop, moet ik vragen of er nog cd s te koop zijn. Er staan alleen nog maar games! De tijd dat artiesten afhankelijk waren van cd-verkoop is echt voorbij.' 

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.