Free Record Shop boos op Trijntje Oosterhuis.

De actie van het Algemeen Dagblad om volgende week zaterdag 750.000 gratis exemplaren van de nieuwe cd van Trijntje Oosterhuis weg te geven, is in het verkeerde keelgat geschoten bij Free Record Shop-directeur Hans Breukhoven. De populaire zangeres hoeft met een volgende cd niet meer aan te komen bij de formules Free Record Shop en Van Leest.

 

' Ze hoeft bij mij niet meer aan te komen' , aldus Breukhoven in het Algemeen Dagblad. 'In België probeerde Sarah Bettens het na zo n actie met de krant De Morgen opnieuw bij ons. Die plaat hoefden we niet meer. Trijntjes volgende cd s bekijken we vanaf nu met dezelfde scepsis.' 


Breukhoven legt ook uit waarom hij dat doet. We worden gepasseerd. Ik kom op voor het brood van mijn mensen. Platenmaatschappij EMI, die voor mij staat voor Every Mistake Imaginable, en het management van Trijntje overzien de gevolgen van deze stap niet. Een grote fout. Een artiest moet fysiek in de winkels zichtbaar zijn. De carrière van Bettens stelt sinds die deal niets meer voor en ook Prince boekt geen platensucces meer. Echt jammer voor Trijntje. Dat gun ik haar niet. Ze is de beste zangeres van Nederland.' 


Oosterhuis wil niet reageren op de kritiek. Eerder stelde ze wel niets te verdienen met het weggeven van de cd's, maar de mogelijkheid om haar muziek bij 750.000 huishoudens af te leveren als een goede promotie te zien. De nieuwe cd heet Sundays in New York. Radio-dj Gerard Ekdom is niet onder de indruk van de opmerkingen van Breukhoven. ' Ik zou hem hard uitlachen. Zo n dreigement had 20 jaar geleden misschien nog indruk gemaakt. Als ik één van zijn winkels binnenloop, moet ik vragen of er nog cd s te koop zijn. Er staan alleen nog maar games! De tijd dat artiesten afhankelijk waren van cd-verkoop is echt voorbij.' 

 

De actie van het Algemeen Dagblad om volgende week zaterdag 750.000 gratis exemplaren van de nieuwe cd van Trijntje Oosterhuis weg te geven, is in het verkeerde keelgat geschoten bij Free Record Shop-directeur Hans Breukhoven. De populaire zangeres hoeft met een volgende cd niet meer aan te komen bij de formules Free Record Shop en Van Leest.

 

' Ze hoeft bij mij niet meer aan te komen' , aldus Breukhoven in het Algemeen Dagblad. 'In België probeerde Sarah Bettens het na zo n actie met de krant De Morgen opnieuw bij ons. Die plaat hoefden we niet meer. Trijntjes volgende cd s bekijken we vanaf nu met dezelfde scepsis.' 


Breukhoven legt ook uit waarom hij dat doet. We worden gepasseerd. Ik kom op voor het brood van mijn mensen. Platenmaatschappij EMI, die voor mij staat voor Every Mistake Imaginable, en het management van Trijntje overzien de gevolgen van deze stap niet. Een grote fout. Een artiest moet fysiek in de winkels zichtbaar zijn. De carrière van Bettens stelt sinds die deal niets meer voor en ook Prince boekt geen platensucces meer. Echt jammer voor Trijntje. Dat gun ik haar niet. Ze is de beste zangeres van Nederland.' 


Oosterhuis wil niet reageren op de kritiek. Eerder stelde ze wel niets te verdienen met het weggeven van de cd's, maar de mogelijkheid om haar muziek bij 750.000 huishoudens af te leveren als een goede promotie te zien. De nieuwe cd heet Sundays in New York. Radio-dj Gerard Ekdom is niet onder de indruk van de opmerkingen van Breukhoven. ' Ik zou hem hard uitlachen. Zo n dreigement had 20 jaar geleden misschien nog indruk gemaakt. Als ik één van zijn winkels binnenloop, moet ik vragen of er nog cd s te koop zijn. Er staan alleen nog maar games! De tijd dat artiesten afhankelijk waren van cd-verkoop is echt voorbij.' 

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung mikt op recordwinst in vierde kwartaal

09/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in voorlopige kwartaalresultaten aangegeven dat het uitgaat van een recordwinst voor het vierde kwartaal van 2017. Toch lijkt het niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen.

Media Markt zet in op expansie met nieuwe formaten

03/01/2018

Met lage prijzen alleen kom je er niet meer, beseft Media Markt. De elektronicaketen wil daarom inzetten op nieuwe formaten, shop-in-shops en diensten. De keten is in Nederland klaar voor een nieuwe fase, meent de nieuwe CEO Arnold Sporrel.

Medeoprichter MediaMarkt overleden

28/12/2017

Erich Kellerhals, een medeoprichter van elektronicaketen MediaMarkt, is op kerstdag overleden. De Duitser legde in 1979 de basis van wat later zou uitgroeien tot een van de grootste elektroketens wereldwijd. Erich Kellerhals werd 78.

Verwachtingen rond iPhone X teruggeschroefd

26/12/2017

Analisten hebben hun verwachtingen rond de iPhone X voor het komende kwartaal verlaagd. Naar verwachting zullen er slechts 25 miljoen toestellen besteld worden, terwijl er in het huidige kwartaal 30 miljoen horen te worden verkocht.

Online drijvende factor voor moederbedrijf Media Markt

19/12/2017

In het boekjaar 2016/2017 is de omzet van CECONOMY, het nieuwe moederbedrijf van Media Markt en Saturn, met 1,3% gegroeid. Daarbij was vooral de online omzet een drijvende factor.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Back to top