Free Record Shop boos op Trijntje Oosterhuis.

De actie van het Algemeen Dagblad om volgende week zaterdag 750.000 gratis exemplaren van de nieuwe cd van Trijntje Oosterhuis weg te geven, is in het verkeerde keelgat geschoten bij Free Record Shop-directeur Hans Breukhoven. De populaire zangeres hoeft met een volgende cd niet meer aan te komen bij de formules Free Record Shop en Van Leest.

 

' Ze hoeft bij mij niet meer aan te komen' , aldus Breukhoven in het Algemeen Dagblad. 'In België probeerde Sarah Bettens het na zo n actie met de krant De Morgen opnieuw bij ons. Die plaat hoefden we niet meer. Trijntjes volgende cd s bekijken we vanaf nu met dezelfde scepsis.' 


Breukhoven legt ook uit waarom hij dat doet. We worden gepasseerd. Ik kom op voor het brood van mijn mensen. Platenmaatschappij EMI, die voor mij staat voor Every Mistake Imaginable, en het management van Trijntje overzien de gevolgen van deze stap niet. Een grote fout. Een artiest moet fysiek in de winkels zichtbaar zijn. De carrière van Bettens stelt sinds die deal niets meer voor en ook Prince boekt geen platensucces meer. Echt jammer voor Trijntje. Dat gun ik haar niet. Ze is de beste zangeres van Nederland.' 


Oosterhuis wil niet reageren op de kritiek. Eerder stelde ze wel niets te verdienen met het weggeven van de cd's, maar de mogelijkheid om haar muziek bij 750.000 huishoudens af te leveren als een goede promotie te zien. De nieuwe cd heet Sundays in New York. Radio-dj Gerard Ekdom is niet onder de indruk van de opmerkingen van Breukhoven. ' Ik zou hem hard uitlachen. Zo n dreigement had 20 jaar geleden misschien nog indruk gemaakt. Als ik één van zijn winkels binnenloop, moet ik vragen of er nog cd s te koop zijn. Er staan alleen nog maar games! De tijd dat artiesten afhankelijk waren van cd-verkoop is echt voorbij.' 

 

De actie van het Algemeen Dagblad om volgende week zaterdag 750.000 gratis exemplaren van de nieuwe cd van Trijntje Oosterhuis weg te geven, is in het verkeerde keelgat geschoten bij Free Record Shop-directeur Hans Breukhoven. De populaire zangeres hoeft met een volgende cd niet meer aan te komen bij de formules Free Record Shop en Van Leest.

 

' Ze hoeft bij mij niet meer aan te komen' , aldus Breukhoven in het Algemeen Dagblad. 'In België probeerde Sarah Bettens het na zo n actie met de krant De Morgen opnieuw bij ons. Die plaat hoefden we niet meer. Trijntjes volgende cd s bekijken we vanaf nu met dezelfde scepsis.' 


Breukhoven legt ook uit waarom hij dat doet. We worden gepasseerd. Ik kom op voor het brood van mijn mensen. Platenmaatschappij EMI, die voor mij staat voor Every Mistake Imaginable, en het management van Trijntje overzien de gevolgen van deze stap niet. Een grote fout. Een artiest moet fysiek in de winkels zichtbaar zijn. De carrière van Bettens stelt sinds die deal niets meer voor en ook Prince boekt geen platensucces meer. Echt jammer voor Trijntje. Dat gun ik haar niet. Ze is de beste zangeres van Nederland.' 


Oosterhuis wil niet reageren op de kritiek. Eerder stelde ze wel niets te verdienen met het weggeven van de cd's, maar de mogelijkheid om haar muziek bij 750.000 huishoudens af te leveren als een goede promotie te zien. De nieuwe cd heet Sundays in New York. Radio-dj Gerard Ekdom is niet onder de indruk van de opmerkingen van Breukhoven. ' Ik zou hem hard uitlachen. Zo n dreigement had 20 jaar geleden misschien nog indruk gemaakt. Als ik één van zijn winkels binnenloop, moet ik vragen of er nog cd s te koop zijn. Er staan alleen nog maar games! De tijd dat artiesten afhankelijk waren van cd-verkoop is echt voorbij.' 

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Back to top