Free Record Shop boos op Trijntje Oosterhuis. | RetailDetail

Free Record Shop boos op Trijntje Oosterhuis.

De actie van het Algemeen Dagblad om volgende week zaterdag 750.000 gratis exemplaren van de nieuwe cd van Trijntje Oosterhuis weg te geven, is in het verkeerde keelgat geschoten bij Free Record Shop-directeur Hans Breukhoven. De populaire zangeres hoeft met een volgende cd niet meer aan te komen bij de formules Free Record Shop en Van Leest.

 

' Ze hoeft bij mij niet meer aan te komen' , aldus Breukhoven in het Algemeen Dagblad. 'In België probeerde Sarah Bettens het na zo n actie met de krant De Morgen opnieuw bij ons. Die plaat hoefden we niet meer. Trijntjes volgende cd s bekijken we vanaf nu met dezelfde scepsis.' 


Breukhoven legt ook uit waarom hij dat doet. We worden gepasseerd. Ik kom op voor het brood van mijn mensen. Platenmaatschappij EMI, die voor mij staat voor Every Mistake Imaginable, en het management van Trijntje overzien de gevolgen van deze stap niet. Een grote fout. Een artiest moet fysiek in de winkels zichtbaar zijn. De carrière van Bettens stelt sinds die deal niets meer voor en ook Prince boekt geen platensucces meer. Echt jammer voor Trijntje. Dat gun ik haar niet. Ze is de beste zangeres van Nederland.' 


Oosterhuis wil niet reageren op de kritiek. Eerder stelde ze wel niets te verdienen met het weggeven van de cd's, maar de mogelijkheid om haar muziek bij 750.000 huishoudens af te leveren als een goede promotie te zien. De nieuwe cd heet Sundays in New York. Radio-dj Gerard Ekdom is niet onder de indruk van de opmerkingen van Breukhoven. ' Ik zou hem hard uitlachen. Zo n dreigement had 20 jaar geleden misschien nog indruk gemaakt. Als ik één van zijn winkels binnenloop, moet ik vragen of er nog cd s te koop zijn. Er staan alleen nog maar games! De tijd dat artiesten afhankelijk waren van cd-verkoop is echt voorbij.' 

 

De actie van het Algemeen Dagblad om volgende week zaterdag 750.000 gratis exemplaren van de nieuwe cd van Trijntje Oosterhuis weg te geven, is in het verkeerde keelgat geschoten bij Free Record Shop-directeur Hans Breukhoven. De populaire zangeres hoeft met een volgende cd niet meer aan te komen bij de formules Free Record Shop en Van Leest.

 

' Ze hoeft bij mij niet meer aan te komen' , aldus Breukhoven in het Algemeen Dagblad. 'In België probeerde Sarah Bettens het na zo n actie met de krant De Morgen opnieuw bij ons. Die plaat hoefden we niet meer. Trijntjes volgende cd s bekijken we vanaf nu met dezelfde scepsis.' 


Breukhoven legt ook uit waarom hij dat doet. We worden gepasseerd. Ik kom op voor het brood van mijn mensen. Platenmaatschappij EMI, die voor mij staat voor Every Mistake Imaginable, en het management van Trijntje overzien de gevolgen van deze stap niet. Een grote fout. Een artiest moet fysiek in de winkels zichtbaar zijn. De carrière van Bettens stelt sinds die deal niets meer voor en ook Prince boekt geen platensucces meer. Echt jammer voor Trijntje. Dat gun ik haar niet. Ze is de beste zangeres van Nederland.' 


Oosterhuis wil niet reageren op de kritiek. Eerder stelde ze wel niets te verdienen met het weggeven van de cd's, maar de mogelijkheid om haar muziek bij 750.000 huishoudens af te leveren als een goede promotie te zien. De nieuwe cd heet Sundays in New York. Radio-dj Gerard Ekdom is niet onder de indruk van de opmerkingen van Breukhoven. ' Ik zou hem hard uitlachen. Zo n dreigement had 20 jaar geleden misschien nog indruk gemaakt. Als ik één van zijn winkels binnenloop, moet ik vragen of er nog cd s te koop zijn. Er staan alleen nog maar games! De tijd dat artiesten afhankelijk waren van cd-verkoop is echt voorbij.' 

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.