Beter Bed groeit, maar niet in Duitsland

Beter Bed lijdt onder Duits gifschandaal

Beter Bed lijdt onder Duits gifschandaal
Beter Bed

De Beter Bed Holding zag zijn omzet in het eerste kwartaal van 2018 met 4% dalen tegenover dezelfde periode vorig jaar. Naast Duitsland, waar een gifschandaal de cijfers blijft drukken, daalt de omzet ook in Zwitserland en Spanje.

 

Geen herstel in Duitsland

Beter Bed is er ook tijdens het eerste kwartaal van dit jaar niet in geslaagd om het tij te keren op de belangrijke Duitse markt, waar het consumentenvertrouwen vorig jaar een flinke deuk kreeg na de ontdekking van gifstoffen in de matrassen en kussens van de beddenketen. Ondanks een gerichte marketingcampagne van Matratzen Concord, de Duitse tak van Beter Bed, tekent het bedrijf omzetdaling van bijna 12% op.

 

Die cijfers drukken ook de omzet van de hele holding: die daalde met 4% naar 110,4 miljoen euro. Ook in Zwitserland (-17,2%) en Spanje (-26,7%) daalde de omzet immers fors. Daartegenover staan wel de gunstige resultaten op de overige markten: vooral in België groeide Beter Bed sterk (+60%), in Zweden ging de omzet met 22,9% omhoog. In Nederland (+4,8%) en Oostenrijk (+1,6%) zette de beddenketen een iets bescheidenere groei in de boeken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.