Beter Bed groeit, maar niet in Duitsland

Beter Bed lijdt onder Duits gifschandaal

Beter Bed lijdt onder Duits gifschandaal
Beter Bed

De Beter Bed Holding zag zijn omzet in het eerste kwartaal van 2018 met 4% dalen tegenover dezelfde periode vorig jaar. Naast Duitsland, waar een gifschandaal de cijfers blijft drukken, daalt de omzet ook in Zwitserland en Spanje.

 

Geen herstel in Duitsland

Beter Bed is er ook tijdens het eerste kwartaal van dit jaar niet in geslaagd om het tij te keren op de belangrijke Duitse markt, waar het consumentenvertrouwen vorig jaar een flinke deuk kreeg na de ontdekking van gifstoffen in de matrassen en kussens van de beddenketen. Ondanks een gerichte marketingcampagne van Matratzen Concord, de Duitse tak van Beter Bed, tekent het bedrijf omzetdaling van bijna 12% op.

 

Die cijfers drukken ook de omzet van de hele holding: die daalde met 4% naar 110,4 miljoen euro. Ook in Zwitserland (-17,2%) en Spanje (-26,7%) daalde de omzet immers fors. Daartegenover staan wel de gunstige resultaten op de overige markten: vooral in België groeide Beter Bed sterk (+60%), in Zweden ging de omzet met 22,9% omhoog. In Nederland (+4,8%) en Oostenrijk (+1,6%) zette de beddenketen een iets bescheidenere groei in de boeken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.