Fusie tussen C1000 en Plus mogelijk | RetailDetail

Fusie tussen C1000 en Plus mogelijk

Ondernemers van Plus zijn bereid op offers te brengen om de twee grootste organisaties van zelfstandige supermarkteigenaren, C1000 en Plus, te laten fuseren. Op de onlangs gehouden formuledag van Plus is uitgebreid gesproken over het onderwerp. Het opheffen van één van beide formules is daarbij nadrukkelijk aan het woord geweest.

 

Dat zegt voorzitter Harold van Velzen van het hoofdbestuur van Plus in een vraaggesprek met Foodmagazine. Plus is als coöperatie een buitenbeentje in de Nederlandse foodbranche. C1000 is sinds enkele jaren in meerderheid eigendom van investeerder CVC Capital. Er vinden volgens Van Velzen nog geen gesprekken plaats, maar hij wil er wel klaar voor zijn als het zo ver komt. ‘Het huis van de buurman komt maar één keer te koop.’

 

De verwachting is dat CVC slechts tijdelijk eigenaar wil zijn van C1000 en de winkelketen dus binnen enkele jaren op de markt gaat komen. Plus wil daarbij dan een prominente rol spelen, zo stelt Van Velzen. In het verleden kochten Plus en C1000, toen nog een Ahold-dochter, gezamenlijk in.

Ondernemers van Plus zijn bereid op offers te brengen om de twee grootste organisaties van zelfstandige supermarkteigenaren, C1000 en Plus, te laten fuseren. Op de onlangs gehouden formuledag van Plus is uitgebreid gesproken over het onderwerp. Het opheffen van één van beide formules is daarbij nadrukkelijk aan het woord geweest.

 

Dat zegt voorzitter Harold van Velzen van het hoofdbestuur van Plus in een vraaggesprek met Foodmagazine. Plus is als coöperatie een buitenbeentje in de Nederlandse foodbranche. C1000 is sinds enkele jaren in meerderheid eigendom van investeerder CVC Capital. Er vinden volgens Van Velzen nog geen gesprekken plaats, maar hij wil er wel klaar voor zijn als het zo ver komt. ‘Het huis van de buurman komt maar één keer te koop.’

 

De verwachting is dat CVC slechts tijdelijk eigenaar wil zijn van C1000 en de winkelketen dus binnen enkele jaren op de markt gaat komen. Plus wil daarbij dan een prominente rol spelen, zo stelt Van Velzen. In het verleden kochten Plus en C1000, toen nog een Ahold-dochter, gezamenlijk in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.