Fysieke winkels blijven belangrijk voor Microsoft

Fysieke winkels blijven enorm belangrijk voor Microsoft. Tweederde van de abonnementen op Xbox Live in Europa worden gewoon in de winkel gekocht. De overige abonnementen gaan over de virtuele toonbank via het web of de Xbox zelf.

Dat zegt Robin Burrowes, de Europese marketing manager van Xbox Live, tegen de website MCV. Spelers kunnen in de winkel kaarten kopen die recht geven op een lidmaatschap van een maand, drie maanden of zelfs een jaar. Microsoft zegt voortdurend in gesprek te zijn met retailers om te zien hoe de waarde van de transactie zowel voor Microsoft als de retailer aan waarde kan winnen.

Een mogelijkheid die door Burrowes wordt genoemd is de optie om het lidmaatschap niet alleen in de winkel te kopen, maar daar ook direct te activeren.

Fysieke winkels blijven enorm belangrijk voor Microsoft. Tweederde van de abonnementen op Xbox Live in Europa worden gewoon in de winkel gekocht. De overige abonnementen gaan over de virtuele toonbank via het web of de Xbox zelf.

Dat zegt Robin Burrowes, de Europese marketing manager van Xbox Live, tegen de website MCV. Spelers kunnen in de winkel kaarten kopen die recht geven op een lidmaatschap van een maand, drie maanden of zelfs een jaar. Microsoft zegt voortdurend in gesprek te zijn met retailers om te zien hoe de waarde van de transactie zowel voor Microsoft als de retailer aan waarde kan winnen.

Een mogelijkheid die door Burrowes wordt genoemd is de optie om het lidmaatschap niet alleen in de winkel te kopen, maar daar ook direct te activeren.

Tags: