Fysieke winkels blijven belangrijk voor Microsoft | RetailDetail

Fysieke winkels blijven belangrijk voor Microsoft

Fysieke winkels blijven enorm belangrijk voor Microsoft. Tweederde van de abonnementen op Xbox Live in Europa worden gewoon in de winkel gekocht. De overige abonnementen gaan over de virtuele toonbank via het web of de Xbox zelf.

Dat zegt Robin Burrowes, de Europese marketing manager van Xbox Live, tegen de website MCV. Spelers kunnen in de winkel kaarten kopen die recht geven op een lidmaatschap van een maand, drie maanden of zelfs een jaar. Microsoft zegt voortdurend in gesprek te zijn met retailers om te zien hoe de waarde van de transactie zowel voor Microsoft als de retailer aan waarde kan winnen.

Een mogelijkheid die door Burrowes wordt genoemd is de optie om het lidmaatschap niet alleen in de winkel te kopen, maar daar ook direct te activeren.

Fysieke winkels blijven enorm belangrijk voor Microsoft. Tweederde van de abonnementen op Xbox Live in Europa worden gewoon in de winkel gekocht. De overige abonnementen gaan over de virtuele toonbank via het web of de Xbox zelf.

Dat zegt Robin Burrowes, de Europese marketing manager van Xbox Live, tegen de website MCV. Spelers kunnen in de winkel kaarten kopen die recht geven op een lidmaatschap van een maand, drie maanden of zelfs een jaar. Microsoft zegt voortdurend in gesprek te zijn met retailers om te zien hoe de waarde van de transactie zowel voor Microsoft als de retailer aan waarde kan winnen.

Een mogelijkheid die door Burrowes wordt genoemd is de optie om het lidmaatschap niet alleen in de winkel te kopen, maar daar ook direct te activeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.