Fysieke winkels blijven belangrijk voor Microsoft

Fysieke winkels blijven enorm belangrijk voor Microsoft. Tweederde van de abonnementen op Xbox Live in Europa worden gewoon in de winkel gekocht. De overige abonnementen gaan over de virtuele toonbank via het web of de Xbox zelf.

Dat zegt Robin Burrowes, de Europese marketing manager van Xbox Live, tegen de website MCV. Spelers kunnen in de winkel kaarten kopen die recht geven op een lidmaatschap van een maand, drie maanden of zelfs een jaar. Microsoft zegt voortdurend in gesprek te zijn met retailers om te zien hoe de waarde van de transactie zowel voor Microsoft als de retailer aan waarde kan winnen.

Een mogelijkheid die door Burrowes wordt genoemd is de optie om het lidmaatschap niet alleen in de winkel te kopen, maar daar ook direct te activeren.

Fysieke winkels blijven enorm belangrijk voor Microsoft. Tweederde van de abonnementen op Xbox Live in Europa worden gewoon in de winkel gekocht. De overige abonnementen gaan over de virtuele toonbank via het web of de Xbox zelf.

Dat zegt Robin Burrowes, de Europese marketing manager van Xbox Live, tegen de website MCV. Spelers kunnen in de winkel kaarten kopen die recht geven op een lidmaatschap van een maand, drie maanden of zelfs een jaar. Microsoft zegt voortdurend in gesprek te zijn met retailers om te zien hoe de waarde van de transactie zowel voor Microsoft als de retailer aan waarde kan winnen.

Een mogelijkheid die door Burrowes wordt genoemd is de optie om het lidmaatschap niet alleen in de winkel te kopen, maar daar ook direct te activeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung mikt op recordwinst in vierde kwartaal

09/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in voorlopige kwartaalresultaten aangegeven dat het uitgaat van een recordwinst voor het vierde kwartaal van 2017. Toch lijkt het niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen.

Media Markt zet in op expansie met nieuwe formaten

03/01/2018

Met lage prijzen alleen kom je er niet meer, beseft Media Markt. De elektronicaketen wil daarom inzetten op nieuwe formaten, shop-in-shops en diensten. De keten is in Nederland klaar voor een nieuwe fase, meent de nieuwe CEO Arnold Sporrel.

Medeoprichter MediaMarkt overleden

28/12/2017

Erich Kellerhals, een medeoprichter van elektronicaketen MediaMarkt, is op kerstdag overleden. De Duitser legde in 1979 de basis van wat later zou uitgroeien tot een van de grootste elektroketens wereldwijd. Erich Kellerhals werd 78.

Verwachtingen rond iPhone X teruggeschroefd

26/12/2017

Analisten hebben hun verwachtingen rond de iPhone X voor het komende kwartaal verlaagd. Naar verwachting zullen er slechts 25 miljoen toestellen besteld worden, terwijl er in het huidige kwartaal 30 miljoen horen te worden verkocht.

Online drijvende factor voor moederbedrijf Media Markt

19/12/2017

In het boekjaar 2016/2017 is de omzet van CECONOMY, het nieuwe moederbedrijf van Media Markt en Saturn, met 1,3% gegroeid. Daarbij was vooral de online omzet een drijvende factor.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Back to top