BeCommerce introduceert keurmerk voor B2B-webshops | RetailDetail

BeCommerce introduceert keurmerk voor B2B-webshops

BeCommerce introduceert keurmerk voor B2B-webshops

Branchevereniging BeCommerce heeft een nieuw logo en een nieuw keurmerk voor B2B-webshops voorgesteld. Het is volgens de organisatie het eerste keurmerk in België voor business-to-business e-commercespelers.

 

Worldline krijgt eerste keurmerk

“Dankzij het nieuwe ‘trustmark’, een primeur in België, kunnen B2B-webshops zich onderscheiden en tonen dat ze als transparante en stabiele handelspartners meewerken aan de duurzame ontwikkeling van de sector“, legt algemeen directeur Sofie Geeroms uit. De eerste ontvanger van het keurmerk is betaalspecialist Worldline, dat sinds augustus 2017 ook een eigen B2B-webshop heeft. Om het keurmerk te mogen ontvangen, onderging de dienstverlener eerst een certificatieproces in verschillende stappen.

 

Webshops moeten eerst aan een lijst eisen voldoen, die onder andere inhoudt dat de algemene voorwaarden en het privacybeleid duidelijk zichtbaar moeten zijn en dat de webshop voldoende informatie over het bedrijf moet bevatten. Vervolgens voert externe veiligheidspartner Forus-P twee keer per jaar een veiligheidsscan uit op de websites.

 

B2B e-commerce groeit enorm

B2B e-commerce zit volgens BeCommerce in de lift: “België kende in 2017 een enorme groei wat betreft B2B e-commerce. In de toekomst zal online B2B-handel verder blijven groeien en een steeds belangrijkere rol gaan spelen binnen de e-commercesector”, aldus de vakorganisatie.

 

Tegelijkertijd maakt BeCommerce ook een nieuw logo wereldkundig: het keurmerk en het logo vallen voortaan samen en krijgen een nieuwe look. Het logo bestaat voortaan uit een duim – net zoals voorheen – in een blauwe cirkel. Binnen de blauwe cirkel duidt een halve cirkel in een andere kleur aan om welk keurmerk of wat voor stakeholder het gaat: groen, blauw, paars, rood en geel staan respectievelijk voor B2C-leden, B2B-leden, webshoppartners, businesspartners en sponsors.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.