BeCommerce introduceert keurmerk voor B2B-webshops | RetailDetail

BeCommerce introduceert keurmerk voor B2B-webshops

BeCommerce introduceert keurmerk voor B2B-webshops

Branchevereniging BeCommerce heeft een nieuw logo en een nieuw keurmerk voor B2B-webshops voorgesteld. Het is volgens de organisatie het eerste keurmerk in België voor business-to-business e-commercespelers.

 

Worldline krijgt eerste keurmerk

“Dankzij het nieuwe ‘trustmark’, een primeur in België, kunnen B2B-webshops zich onderscheiden en tonen dat ze als transparante en stabiele handelspartners meewerken aan de duurzame ontwikkeling van de sector“, legt algemeen directeur Sofie Geeroms uit. De eerste ontvanger van het keurmerk is betaalspecialist Worldline, dat sinds augustus 2017 ook een eigen B2B-webshop heeft. Om het keurmerk te mogen ontvangen, onderging de dienstverlener eerst een certificatieproces in verschillende stappen.

 

Webshops moeten eerst aan een lijst eisen voldoen, die onder andere inhoudt dat de algemene voorwaarden en het privacybeleid duidelijk zichtbaar moeten zijn en dat de webshop voldoende informatie over het bedrijf moet bevatten. Vervolgens voert externe veiligheidspartner Forus-P twee keer per jaar een veiligheidsscan uit op de websites.

 

B2B e-commerce groeit enorm

B2B e-commerce zit volgens BeCommerce in de lift: “België kende in 2017 een enorme groei wat betreft B2B e-commerce. In de toekomst zal online B2B-handel verder blijven groeien en een steeds belangrijkere rol gaan spelen binnen de e-commercesector”, aldus de vakorganisatie.

 

Tegelijkertijd maakt BeCommerce ook een nieuw logo wereldkundig: het keurmerk en het logo vallen voortaan samen en krijgen een nieuwe look. Het logo bestaat voortaan uit een duim – net zoals voorheen – in een blauwe cirkel. Binnen de blauwe cirkel duidt een halve cirkel in een andere kleur aan om welk keurmerk of wat voor stakeholder het gaat: groen, blauw, paars, rood en geel staan respectievelijk voor B2C-leden, B2B-leden, webshoppartners, businesspartners en sponsors.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.