Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt
Colruyt Group

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

 

Ruimer assortiment

In die webwinkel konden ouders terecht met en voor babyspullen (autostoelen, bijvoorbeeld) die vaak prijzig in aankoop zijn, maar slechts beperkte tijd meegaan. Het concept sloeg aan: vorig jaar wisselden zowat drieduizend artikelen, of 80% van het aanbod in de webshop, van eigenaar.

 

Het succes van de formule, die een alternatief wil bieden voor de traditionele tweedehandswebsites, verklaart waarom Colruyt Group nu voor de dag komt met een herwerkt concept. Het nieuw ontwikkelde platform kreeg meteen ook een nieuwe naam: “Dat was nodig omdat het assortiment aanzienlijk uitbreidt,” vertelt NewStory-verantwoordelijke Laurens De Wolf. Op NewStory vinden ouders voortaan ook fietsen en driewielers, naast groter speelgoed voor baby's, peuters en kleuters en het bekende aanbod van wandelwagens, autostoelen en relaxen.

 

Service en betrouwbaarheid

Ook de twee inzamel- en afhaalpunten in Wilrijk en Lochristi, die Colruyt Group als service opende voor de gebruikers van Dreambaby Tweedehands, werden in een nieuw jasje gestoken. Ouders kunnen er voortaan een grotere diversiteit aan artikelen ter verkoop aanbieden of ophalen eens de koop gesloten is. De werkwijze blijft dezelfde: als het artikel beantwoordt aan de vereisten, biedt NewStory het twee maanden online te koop aan. Vindt het platform een koper voor het product, dan ontvangt de verkoper 75% van de verkoopprijs in de vorm van een Colruyt Group-aankoopcheque.

 

Met NewStory zet Colruyt een nieuwe stap op een markt die in volle expansie is: “Het platform werkt volgens een peer-to-peermodel dat kopers en verkopers samenbrengt en daarmee inspeelt op trends als hergebruik en de deeleconomie,” meent De Wolf. Wat het platform onderscheidt van andere tweedehands marktplaatsen? “Onder het motto 'Eersteklas Tweedehands' bieden we een snel en betrouwbaar alternatief,”aldus De Wolf: “We maken het hele proces ook een stuk gemakkelijker en zorgen voor service en vertrouwen".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.