Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

 

Ruimer assortiment

In die webwinkel konden ouders terecht met en voor babyspullen (autostoelen, bijvoorbeeld) die vaak prijzig in aankoop zijn, maar slechts beperkte tijd meegaan. Het concept sloeg aan: vorig jaar wisselden zowat drieduizend artikelen, of 80% van het aanbod in de webshop, van eigenaar.

 

Het succes van de formule, die een alternatief wil bieden voor de traditionele tweedehandswebsites, verklaart waarom Colruyt Group nu voor de dag komt met een herwerkt concept. Het nieuw ontwikkelde platform kreeg meteen ook een nieuwe naam: “Dat was nodig omdat het assortiment aanzienlijk uitbreidt,” vertelt NewStory-verantwoordelijke Laurens De Wolf. Op NewStory vinden ouders voortaan ook fietsen en driewielers, naast groter speelgoed voor baby's, peuters en kleuters en het bekende aanbod van wandelwagens, autostoelen en relaxen.

 

Service en betrouwbaarheid

Ook de twee inzamel- en afhaalpunten in Wilrijk en Lochristi, die Colruyt Group als service opende voor de gebruikers van Dreambaby Tweedehands, werden in een nieuw jasje gestoken. Ouders kunnen er voortaan een grotere diversiteit aan artikelen ter verkoop aanbieden of ophalen eens de koop gesloten is. De werkwijze blijft dezelfde: als het artikel beantwoordt aan de vereisten, biedt NewStory het twee maanden online te koop aan. Vindt het platform een koper voor het product, dan ontvangt de verkoper 75% van de verkoopprijs in de vorm van een Colruyt Group-aankoopcheque.

 

Met NewStory zet Colruyt een nieuwe stap op een markt die in volle expansie is: “Het platform werkt volgens een peer-to-peermodel dat kopers en verkopers samenbrengt en daarmee inspeelt op trends als hergebruik en de deeleconomie,” meent De Wolf. Wat het platform onderscheidt van andere tweedehands marktplaatsen? “Onder het motto 'Eersteklas Tweedehands' bieden we een snel en betrouwbaar alternatief,”aldus De Wolf: “We maken het hele proces ook een stuk gemakkelijker en zorgen voor service en vertrouwen".