Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt
Colruyt Group

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

 

Ruimer assortiment

In die webwinkel konden ouders terecht met en voor babyspullen (autostoelen, bijvoorbeeld) die vaak prijzig in aankoop zijn, maar slechts beperkte tijd meegaan. Het concept sloeg aan: vorig jaar wisselden zowat drieduizend artikelen, of 80% van het aanbod in de webshop, van eigenaar.

 

Het succes van de formule, die een alternatief wil bieden voor de traditionele tweedehandswebsites, verklaart waarom Colruyt Group nu voor de dag komt met een herwerkt concept. Het nieuw ontwikkelde platform kreeg meteen ook een nieuwe naam: “Dat was nodig omdat het assortiment aanzienlijk uitbreidt,” vertelt NewStory-verantwoordelijke Laurens De Wolf. Op NewStory vinden ouders voortaan ook fietsen en driewielers, naast groter speelgoed voor baby's, peuters en kleuters en het bekende aanbod van wandelwagens, autostoelen en relaxen.

 

Service en betrouwbaarheid

Ook de twee inzamel- en afhaalpunten in Wilrijk en Lochristi, die Colruyt Group als service opende voor de gebruikers van Dreambaby Tweedehands, werden in een nieuw jasje gestoken. Ouders kunnen er voortaan een grotere diversiteit aan artikelen ter verkoop aanbieden of ophalen eens de koop gesloten is. De werkwijze blijft dezelfde: als het artikel beantwoordt aan de vereisten, biedt NewStory het twee maanden online te koop aan. Vindt het platform een koper voor het product, dan ontvangt de verkoper 75% van de verkoopprijs in de vorm van een Colruyt Group-aankoopcheque.

 

Met NewStory zet Colruyt een nieuwe stap op een markt die in volle expansie is: “Het platform werkt volgens een peer-to-peermodel dat kopers en verkopers samenbrengt en daarmee inspeelt op trends als hergebruik en de deeleconomie,” meent De Wolf. Wat het platform onderscheidt van andere tweedehands marktplaatsen? “Onder het motto 'Eersteklas Tweedehands' bieden we een snel en betrouwbaar alternatief,”aldus De Wolf: “We maken het hele proces ook een stuk gemakkelijker en zorgen voor service en vertrouwen".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Waarom Colruyt Group eigen aandelen blijft inkopen

15/05/2018

Retailgroep Colruyt koopt zijn eigen aandelen in aan een hoger tempo dan waarnemers hadden gedacht. Zo vergroot de familie de controle over de groep, en stijgt ook de winst per overblijvend aandeel.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.