RetailDetail Congress ‘The Future of Shopping’ bracht inhoud en spektakel | RetailDetail

RetailDetail Congress ‘The Future of Shopping’ bracht inhoud en spektakel

RetailDetail Congress ‘The Future of Shopping’ bracht inhoud en spektakel
Foto’s Maarten De Bouw

Met wel zes CEO’s van toonaangevende retailers op het hoofdpodium pakte het RetailDetail Congress op 26 april uit met een bijzonder sterk programma. Dat werd duidelijk gesmaakt door het talrijk opgekomen publiek.

 

Indrukwekkende show

Het draait meer dan ooit om transparantie en vertrouwen in een samenleving die aan hoog tempo verandert, aldus een wijze Frans Colruyt, die voor verbinding pleitte. Luc Van Mol (ZEB) schetste een haarscherp beeld van de uitdagingen in de modesector: snelheid is een must en er is geen ruimte meer voor fouten. Voor vuurwerk zorgde Erwin Van Osta (Hubo) met een indrukwekkende 3D-projectie. “Hubo is de Colruyt van de doe-het-zelf,” aldus de CEO, en ook: “We gaan een verticale marktplaats lanceren, we willen Hubol.com worden, want dat is de toekomst.”

 

Drie vrouwelijke CEO’s, Anja Maes (FNG), Helen Willems (Di) en Carla Velghe (Hema), benadrukten in een panelgesprek het belang van de factor ‘people’ in retail. Jorg Snoeck, co-auteur van het Managementboek van het Jaar 2018 The Future of Shopping, ging in dialoog met Alexa en liet een online bestelling live per drone leveren op het podium. Kortom: het ging zowel om inhoud als om beleving tijdens dit kennis- en netwerkevent, dat uitliep tot in de late uurtjes. Lees hier ook wat moderator Gino Van Ossel onthield van het meer dan geslaagde congres dat ruim 600 professionele bezoekers bij elkaar bracht. Tot volgend jaar?

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.